Lancia Tema: król szos zdobywa stolicę

Auto dla prezesa to poważna sprawa. Dlatego Wojtek dokładnie przyjrzał się Themie, żeby zyskać pewność, że Lancia doskonale pasuje do wizerunku biznesmena.

Pierwszy test Thema zaliczyła celująco: według naszego testera auto ma majestatyczny wygląd, budzi respekt i sprawia wrażenie poważnej limuzyny.

Wnętrze także sprostało wymaganiom prezesa: „Wystarczająca ilość miejsca w kabinie, praktyczne schowki, wygodne fotele. Jedynie na długich trasach siedziska i oparcia mogą okazać się zbyt twarde” – pisze Wojtek. Na wysoką ocenę zasłużyła także jakość wykonania, zapewne głównie dzięki obszyciu elementów kokpitu skórą.

Kształty karoserii i słupków pozwoliły uzyskać dobrą widoczność do przodu i do tyłu, a to w tak dużej limuzynie ma niebagatelne znaczenie. Za to do solidnego słupka środkowego tuż obok głowy kierowcy trzeba się przyzwyczaić, zwłaszcza jeśli kierowca ma (dobry) nawyk spoglądania przez lewe ramię przed rozpoczęciem zmiany pasa ruchu. Żeby zakończyć temat karoserii: Wojtek docenił duży i pakowny bagażnik ze schowkiem pod podłogą.

Czas zająć się napędem. „Przyspieszenie Themy jest wystarczające i zadowalające jak na limuzynę. Dobra elastyczność, a podczas hamowania warto nie zapominać o tym, że mamy do czynienia z bardzo dużym i dość ciężkim pojazdem” – pisze nasz tester. W trakcie jazdy miejskiej automatyczna skrzynia biegów pracowała tak płynnie, że sprawiała wrażenie przekładni bezstopniowej, a to nie lada komplement. Bardzo dobrze zostało ocenione wyciszenie kabiny przed odgłosami pracy silnika.

Układ kierowniczy i łagodne zestrojenie zawieszenia udowadniają, że to auto stworzono z myślą o komforcie podróżowania, a nie do jazdy zrywami po serpentynach. W tym przypadku w razie potrzeby Thema też sobie poradzi, jednak naturalnym zadaniem tego samochodu jest zapewnianie pasażerom wysokiego komfortu. Wojtek ocenia: „Idealne auto do podróżowania na dłuższych trasach”. Biorąc pod uwagę rozmiary auta, zwrotność Lancii została dobrze oceniona.

Także cena wydała się naszemu testerowi adekwatna do rozmiarów i poziomu wyposażenia samochodu, a silnik okazał się bardzo oszczędny – za ekonomiczne spalanie Thema otrzymała 19 na 20 punktów. Warto pamiętać, że nie mówimy tutaj o niedużym aucie miejskim, lecz o pięciometrowej limuzynie z sześciocylindrowym turbodieslem!

Jedyny mankament, który od początku nie dawał spokoju naszemu testerowi, to nawigacja – ze względu na niejednoznaczność wskazań i nie zawsze trafne typowanie tras wymaga ona dopracowania.

Polecam Themę ze względu na: wyposażenie wysokiej klasy, dynamiczny i ekonomiczny napęd, wygodne wnętrze oraz majestatyczny wygląd.

Lancia odkrywa Warszawę.

Stolica Polski leży w środkowo-wschodniej części kraju, na terenie Mazowsza. Mieszczą się tutaj siedziby obu izb parlamentu, Prezydenta RP i Rady Ministrów.

Położone nad Wisłą największe polskie miasto ma ok. 520 km2 powierzchni, a wysoka na nawet 25 metrów skarpa wiślana stanowi charakterystyczny element jego krajobrazu.

Historyczne centrum Warszawy zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO, a najważniejsze zabytki to m.in.: Stare Miasto, Zamek Królewski i plac Zamkowy, Trakt Królewski, Nowe Miasto, plac Teatralny, Łazienki Królewskie.