Teza postawiona na wstępie jest w dobie arcypopularności SUV-ów i crossoverów mocno kontrowersyjna. Upieramy się jednak, że dobry kompakt to dla bezdzietnych mieszczuchów wystarczający środek komunikacji.
Nadwozie Volkswagena Golfa
Golf to właściwie synonim auta kompaktowego. Model po face liftingu jest doskonale dopracowany i wyposażony w nowoczesne gadżety ze sterowanym gestami opcjonalnym systemem multimedialnym Discover Pro na czele. Do funkcji telefonów komórkowych z Androidem i iPhone’a dostęp jest nieco łatwiejszy, a ekran dotykowy do ich obsługi – większy. Testowana wersja Highline z pakietem R-Line ma nie tylko bardzo przyzwoite wyposażenie, lecz także niezły wygląd.
Silnik 2.0 TDI BlueMotion
Diesel VW, cokolwiek by o nim mówić, jest fantastycznie elastyczny i – jednak – oszczędny. O spalaniu takim, jakie podaje producent, nie ma co marzyć, ale na autostradzie przy całkiem żwawej jeździe zejście do 5,6 l/100 km nie stanowi żadnego wyczynu. Nowością jest 7-stopniowe DSG, sprawnie współpracujące ze 150-konnym TDI.
Prowadzenie Volkswagena Golfa
Tu nic się nie zmieniło: Golfem jeździ się bezproblemowo. Testowane auto miało adaptacyjne zawieszenie DCC (4410 zł), które w ustawieniu Sport pozwala na nieco ostrzejszą jazdę. Przeciętnemu kierowcy wystarczy bardzo dobry standardowy układ jezdny.
Koszty Volkswagena Golfa 2.0 TDI BlueMotion DSG
To nie jest mocna strona Golfa. Już podstawowa cena 150-konnej wersji 2.0 TDI z DSG to ponad 110 000 zł, a dodanie takich elementów, jak wspomniane Discover Pro (6410 zł), panoramiczny szyberdach (3890 zł) czy 18-calowe felgi (w tym aucie za 4970 zł), winduje cenę w rejony dostępne tylko bardzo zamożnym singlom i parom.
Volkswagen Golf trzyma formę
Volkswagenowski bestseller przyzwyczaił nas do wysokiego poziomu technicznego i tu nie ma żadnego zaskoczenia. Uznanie budzi to, że koncern nie pożałował Golfowi rozwiązań ze swojej klasy premium (Audi).
Volkswagen Golf 2.0 TDI BlueMotion DSG – dane techniczne, osiągi, cena
Silnik-typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Pojemność silnika benzynowego | 1968 cm3 |
Moc maksymalna | 150/3500 KM/obr./min |
Maks. moment obrotowy | 340/1750-3000 Nm/obr./min |
Skrzynia biegów/napęd | aut. DSG 7/przedni |
Długość, szerokość, wysokość | 4255/1790/1452 mm |
Rozstaw osi | 2637 mm |
Pojemność bagażnika | 380-1270 l |
Masa rzeczywista/ładowność | 1391/489 kg |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,6 s |
Prędkość maksymalna | 214 km/h |
Spalanie w mieście | 5,3 l/100 km |
poza miastem | 4,1 l/100 km |
średnie | 4,6 l/100 km |
Emisja CO2 | 120 g/km |
Teoretyczny zasięg | 1087 km |
Cena testowanego egzemplarza | 162 990 zł |
Cena bazowa testowanej wersji | 110 790 zł |