Logo
TestyTesty nowych samochodówToyota Auris 2,2 D-CAT - GTI na olej napędowy

Toyota Auris 2,2 D-CAT - GTI na olej napędowy

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W najnowszej odmianie kompaktowej Toyoty próżno szukać sportowej odmiany TS. Dla fanów szybkiej jazdy japoński koncern przewidział za to Aurisa wyposażonego w 177-konną, wysokoprężną jednostkę. Z dynamiki 2,2-litrowego silnika powinni być zadowoleni nawet wybredni, zwłaszcza że auto rozpędza się do 100 km/h poniżej 9 s.

Toyota Auris 2,2 D-CAT - GTI na olej napędowy
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Toyota Auris 2,2 D-CAT - GTI na olej napędowy

Jazda Aurisem wymaga jednak pewnego przyzwyczajenia

Przy ostrej jeździe trzeba często zmieniać biegi, gdyż wskazówka obrotomierza bardzo szybko zbliża się do czerwonego pola (zakres obrotów jest krótszy niż w "benzynie"). Trzeba także utrzymywać silnik powyżej 2 tys. obr./min, ponieważ wcześniej odczuwalna będzie dziura turbinowa. Z kolei po przekroczeniu tej wartości należy silnie trzymać kierownicę, bo przyrost mocy jest bardzo gwałtowny, a w prowadzeniu pojazdu z dużym silnikiem nie pomaga mało precyzyjny układ kierowniczy. Prezentowany samochód to topowa wersja wyposażeniowa X. Znajdziemy w niej m.in. klimatyzację automatyczną, światła ksenonowe, system VSC (odpowiednik ESP) oraz 7 poduszek powietrznych (w tym kolanowa kierowcy).

Testowy Auris wyposażony był także w pakiet spoilerów oraz twardsze sprężyny zawieszenia

Elementy te można zamówić w salonie, a ich koszt wynosi ok. 15 tys. zł. O ile spodobał nam się tuning optyczny, o tyle twarde zawieszenie nie przypadło testującym do gustu.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: