Rodziny i klienci flotowi mogą odtechnąć z ulgą. Po kilku latach przerwy w ofercie Toyoty pojawił się ponownie kompakt w wersji kombi. Testując wersję 2.0 D-4D o mocy 124 KM sprawdzimy jego dynamikę, walory jezdne oraz funkcjonalność.
Toyota odmianę kombi zbudowała na tej samej płycie podłogowej co wersję hatchback wydłużając ją jednak o dodatkowe 28 cm. Przód samochodu nie uległ zmianie, tył jest zdecydowanie inny, a dzięki muskularnej budowie idealnie wpasowuje się w dynamiczną stylistykę Aurisa II generacji. Ponieważ rozstaw osi jest identyczny jak w hatchbacku (2600 mm) ilość miejsca w we wnętrzu jest taka sama. Zarówno osoby siedzące na przednich fotelach, jak i te z tyłu nie będą narzekały na brak przestrzeni.
Dodatkowe 28 cm nadwozia zagospodarowano na potrzeby bagażnika. W standardzie oferuje 530 l, a po rozłożniu siedzeń aż 1658 l. To dobre wartości w klasie kompakt, choć na tle odmiany kombi w Golfie VII nie wypadają już tak dobrze (605/1620 l). Klienci docenią za to funkcjonalne rozwiązania w kufrze - podwójną podłogę, płaską podłogę po złożeniu oparć tylnych siedzeń (możliwość złożenia ich dźwigienką z bagażnika) i prawie 2-metrową przestrzeń jaka wówczas powstaje.
Testując odmianę hatchback chwaliliśmy ją za dopracowane podwozie, które zapewnia stabilne prowadzenie i wystarczający komfort jazdy. Także kierowcy wersji kombi będą zadowaleni z jej zawieszenia. Pracuje sprężycie i cicho, choć mając doświadczenia z hatchbacka delikatnie wyczuwa się, że auto ma dłuższy tylny zwis.
Dobrze znany 2-litrowy diesel w najnowszej odmianie Aurisa został nieco zmodyfikowany, dzięki czemu auto ma lepsze osiągi (10,5 s do „setki”) i niższe spalanie (wg. producenta średnio 4,4 l/100 km). Podczas jazd testowych Auris spalił w ruchu miejskim 6 l/100 km.
Więcej na temat testu najnowszej Toyoty Auris kombi w tygodniku Auto Świat nr. 31/2013 (w sprzedaży od 29 lipca 2013 r.)
Galeria zdjęć
Wersja kombi z przodu niczym się nie rożni od hatchbacka. Przyciemniane tylne szyby i 17-calowe felgi aluminiowe to element pakietu Executive (7500 zł w Prestige)
Relingi dachowej dostępne są seryjnie od wersji Premium. W testowanej Prestige występują w kolorze srebrno-satynowym
Rzeczowo i funkcjonalnie. System multimedialny Toyota Touch z funkcją Bluetooth i kamerą cofania w topowej wersji Prestige jest seryjny
Obszerne i wygodne fotele. Niektórym może nie spodobać się skokowa regulacja dźwignią. Skórzana tapicerka siedzeń należy do pakietu Executive (dopłata 7500 zł)
Pasażer na tylnej kanapie ma wystarczającą ilość miejsca. Dzięki płaskiej podłodze osoba siedząca na środkowym miejscu ma dużo przestrzeni na nogi
Podwójna podłoga, dwufunkcyjna roleta bagażnika i prawie 2 m płaskiej powierzchni. Bagażnik ma pojemność: 530/1658 l