Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Toyota Hilux 2.4 TD - Nieustraszony

Toyota Hilux 2.4 TD - Nieustraszony

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Przyczepa? Trudny teren? Piasek? - żadne z tych zadań nie zaskoczy naszego Hiluxa. Solidny pikap Toyoty w tańszym wykonaniu DLX idealnie sprawdzi się na farmie oraz wszędzie tam, gdzie wymagana jest funkcjonalność, trwałość i zdolności terenowe.

Toyota Hilux 2.4 TD - Nieustraszony
Auto Świat
Toyota Hilux 2.4 TD - Nieustraszony

Nadwozie/wnętrze

Toyota dostępna jest w kilku odmianach kabin: dwudrzwiowej dwuosobowej, dwudrzwiowej z dodatkową ławeczką z tyłu oraz czterodrzwiowej. Wybierać trzeba przy tym pomiędzy kabiną a długością skrzyni ładunkowej - wszystkie wersje mają tę samą długość całkowitą. Prezentowany model jest "maksymalnie ciężarowy", czyli ma najdłuższą skrzynię i tylko dwa miejsca w kabinie. To właśnie siedzenia są jego największą wadą. Pojedyncza kanapa reguluje się w przedziwny (mało wygodny) sposób, skutkiem czego jeśli kierowca jest niski, to i pasażer ma mało miejsca na nogi. Nie ma przy tym możliwości przewozu trzeciej osoby. Wyposażenie wnętrza ściśle odpowiada roboczemu charakterowi auta. Tapicerka z winylu jest łatwa do sprzątania, a tablica rozdzielcza zaprojektowana czytelnie. Skrzynia ma duże rozmiary, nieco uciążliwa jest wysoko położona krawędź załadunku, typowa dla aut terenowych.

Silnik/skrzynia biegów

90-konny turbodiesel zapewnia wystarczający zapas mocy. Chęć do jazdy nieco przygasa dopiero po maksymalnym załadunku i podczepieniu przyczepy. Średnie spalanie wypada dobrze, ale czasem pod dystrybutorem czekają złe wieści: jazda z obciążeniem to koszt 13 l ON na 100 km.

Układ jezdny/bezpieczeństwo

Podwozie samochodu jest kompromisem pomiędzy dobrymi właściwościami w terenie a komfortem. W tym przypadku bardziej istotna okazała się pierwsza cecha. Bez obciążenia na drodze auto jest trochę niestabilne, przy pokonywaniu zakrętów daje o sobie znać wysokie położenie środka ciężkości. Gdy farmerski pojazd zaplącze się w mieście, uprzykrzy się dużą średnicą manewrowania.

Komfort

W Hiluxie nie ma go za dużo. Twarde resory i amortyzatory (odpowiedzialne za jazdę w terenie i pełen załadunek) na tylnej osi za bardzo nie łagodzą wstrząsów. Luksusu nie podniesie spartańskie wyposażenie.

Koszty

Samochód do tanich nie należy, pociechą są tylko przewidywane niewielkie koszty eksploatacji związane z legendarną niezawodnością Toyoty i 3-letnią gwarancją.

Podsumowanie

Pikap Toyoty fajnie wygląda, jest praktyczny i przyzwoicie jeździ. Jeśli ktoś potrzebuje takiego auta, to polecamy.

Ocena: 4

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków