Z wołu roboczego w luksusowego pikapaNa Hiluxa coraz częściej de-cydują się ludzie, którzy chcą mieć po prostu dobrze wyposażoną terenówkę z mocnym silnikiem. To właśnie z myślą o nich zwiększono moc 2,5-litrowego diesla do 120 KM (dodając intercooler), a także wprowadzono wersję 3-litrową o mocy 170 KM (dostępną także w opcji z automatyczną skrzynią biegów). Nowego, mocnego diesla zaadaptowano z terenowego Land Cruisera. Niestety do Polski wersja 3.0 D-4D trafi dopiero pod koniec 2007 roku. Dlaczego? Pierwotnie Hilux z mocniejszym dieslem nie miał byç oferowany w Europie. Przygotowany został do eksploatacji w ciepłych krajach. Tzw. zimowa specyfikacja (obejmująca m.in. Polskę, kraje skandynawskie, Czechy, Szwajcarię) przewiduje m.in. podgrzewacze paliwa, ogrzewanie kabiny o zwiększonej wydajności, akumulator o większej pojemności, wydajniejszy alternator, mocniejsze wycieraczki itp. Kraje europejskie, w których zimy nie są tak ostre jak u nas, dostaną Hiluxa 3.0 D-4D już w tym roku. Nowego Hiluxa można łatwo rozpoznać po przetłoczeniu na masce (wlot powietrza do intercoolera). Poza tym kabina została lepiej wyciszona, a wyposażenie bogatsze. Ważnym dodatkiem w napędzie jest mechanizm LSD. Dzięki niemu w trudnym terenie nie trzeba blokować mostów. Nawet jeśli jedno koło wisi w powietrzu, LSD przekaże moment napędowy na koło mające przyczepność. Jak wygodne jest to rozwiązanie, mogliśmy przekonać się podczas jazd testowych w parkach narodowych w RPA. Nie było kłopotów z pokonywaniem nawet znacznych nierówności terenu.Podczas jazdy Hiluxem z włączonym napędem 4x4 trzeba pamiętać, że auto jest nadsterowne (tyłucieka) na luźnych nawierzchniach. Na drogach asfaltowych napęd 4x4 nie jest potrzebny. W 2007 r. Toyota w Polsce zamierza sprzedać ok. 1100 Hiluxów. Największym powodzeniem cieszą się wersje SR5 z podwójną kabiną i maksymalnym wyposażeniem. Cena 111 600 zł brutto.Fabryka w RPAPołożone w Zimbali Lodge zakłady Toyoty działają od 1972 roku. W 2005 roku z taśm zjechało 125 tys. Hiluxów w wersji z pojedynczą oraz z podwójną kabiną. Stąd samochody trafiają do ok. 100 krajów na całym świecie, w tym też do Polski. Hilux jest pojazdem zbudowanym na solidnej ramie. Jego produkcja odbywa się dwutorowo: na jednej taśmie montowane są do ramy - silnik z osprzętem, skrzynia biegów, zawieszenie, a na drugiej powstaje kabina. Dopiero w ostatniej fazie obie taśmy "spotykają się" i do ramy mocowana jest kabina.Z powodu wielkiej popularności Hiluxa zakład w Zimbali w przyszłym roku planuje podwojenie produkcji tego modelu. W sumie w czterech fabrykach Toyoty na świecie w 2006 roku powstanie 633 tys. Hiluxów.
Toyota Hilux - Dzielna Toyota Hilux z Afryki
Dlaczego zaledwie w rok po premierze nowego modelu zdecydowano się na duże zmiany pod maską? Okazało się, że 2,5-litrowy diesel o mocy zaledwie 102 KM nie zadowalał wszystkich klientów. Szczególnie tych, którzy kupowali popularnego pikapa Toyoty nie po to, aby nim jeździć w trudnym terenie czy wozić coś na "pace".