Czy więc IQ jest sprytniejsze niż Smart? Pod względem wyposażenia z pewnością. Manualna klimatyzacja, zestaw audio, 15-calowe felgi z lekkich stopów oraz dzielona tylna kanapa są w wyposażeniu seryjnym bazowej wersji. Za dopłatą otrzymamy m.in. automatyczną klimatyzację, bezkluczykowy system współpracujący z centralnym zamkiem i elektroniczne gadżety, jak na przykład uruchamiający automatycznie wycieraczki czujnik deszczu. Jednakwtedy cena wzrasta do poziomu Fiata 500 z porównywalnym wyposażeniem (w Niemczech od 14 900 euro, czyli ok. 56 tys. zł). Palmę pierwszeństwa mała Toyota dzierży także w kwestii wyposażenia wpływającego na bezpieczeństwo. Na pokładzie znajdziemy ESP i aż 9 poduszek powietrznych (w tym nawet airbagi chroniące głowy pasażerów drugiego rzędu siedzeń). Podczas codziennego użytkowania mała Toyota okazuje się raczej samochodem 3-osobowym – miejsce za kierowcą może zająć co najwyżej "człowiek-guma". Z prawej strony dość wygodnie mogą siedzieć jedna za drugą dorosłe osoby – bagażnik pomieści wówczas nawet 2 skrzynki z napojami. Wada: ograniczona przestrzeń nad głowami, a ani fotel kierowcy, ani kolumna kierownicza nie mają regulacji wysokości. Podczas jazd bardzo dobrze spisywał się silnik Diesla. Jednostka o pojemności 1,4 litra dziarsko ciągnie małe autko do przodu aż do maksymalnej prędkości 170 km/h. Podczas pierwszych jazd testowych motor z ręczną skrzynią biegów spalił średnio 5,3 l/100 km. Zaskoczeniem była też jakość tłumienia nierówności – ani śladu po podskakującym na każdym dołku miejskim aucie. Pod tym względem IQ znacznie bliżej do Aurisa niż do Aygo. Toyota IQ pojawi się w Polsce w przyszłym roku. W Niemczech podstawowy model kosztuje 12,7 tys. euro. Mocne i słabe strony IQTo nam się podoba - Przestrzeń. Tak dużo miejsca na tak małej powierzchni! Niewielka średnica zawracania.Tego nam brakuje - Finezji w detalach. Jakość wykończenia niektórych elementów pozostawia nieco do życzenia, zwłaszcza jeśli aspiruje się do klasy małych aut luksusowych. Do tego brak schowków i półek na drobiazgi.To nas zaskoczyło - Długi okres od premiery do początku sprzedaży. Do tego nie udało się wyposażyć IQ w system Start&Stop.PODSUMOWANIEIQ okazało się przyjemną niespodzianką. W środku autko oferuje to, czego zawsze brakowało Smartowi – funkcjonalną przestrzeń dla więcej niż 2 osób. Gdy dodamy do tego nienaganny komfort resorowania (nieznany dotąd w tej klasie) oraz świetnego turbodiesla, otrzymamy auto, które pod wieloma względami aspiruje do wyższego segmentu, niż sugerowałyby to wymiary zewnętrzne. Toyota wzbogaca „motoryzacyjny krajobraz”, ale za swój samochód chce sowitej zapłaty. Z niecierpliwością czekamy na polskie ceny i pierwsze reakcje klientów.
Galeria zdjęć
Toyota IQ - Sprytniejsza niż Smart
Toyota IQ - Sprytniejsza niż Smart
Toyota IQ - Sprytniejsza niż Smart
Toyota IQ - Sprytniejsza niż Smart