Wszystko jest bardzo duże i auto można by obsługiwać nawet w grubych rękawicach. Historia Land Cruisera zaczęła się w 1951 roku. Obecna, ósma generacja pojazdu jest wierna założeniom sprzed wielu lat i takie pojęcia, jak żywotność, dzielność w terenie czy szeroko pojęta funkcjonalność nie są jej obce. Sportowe osiągi czy efektowne gadżety stoją na dalszym planie. Dla rynku europejskiego nowy diesel V8 jest dużo bardziej interesujący niż 288-konny silnik benzynowy. Jednostka wysokoprężna ma 286 KM, osiąganych z 4,5 litra pojemności - tę zaletę łatwo wyczuć. W odróżnieniu od wielu nowoczesnych motorów pierwszy japoński diesel V8 od razu zabiera się do pracy. Turbodziura? Nic z tych rzeczy! W układzie jezdnym Toyota stawia na sprawdzoną, klasyczną konstrukcję ramową i sztywną tylną oś. To konserwatywne rozwiązanie zostało uzupełnione o bardzo nowoczesne systemy wspomagające, m.in. seryjne, w pełni automatyczne (hydrauliczno-mechaniczne) odłączanie stabilizatorów podczas jazdy terenowej. W wyższych wersjach wyposażeniowych dostępne jest pneumatyczne zawieszenie z adaptacyjnym układem jezdnym (regulowana siła działania amortyzatorów). W rezultacie auto dobrze prowadzi się na drogach utwardzonych (z dużym naciskiem postawionym na komfort), a w terenie jego możliwości są niemalże nieograniczone. Wersja benzynowa ma jeszcze jedno terenowe udogodnienie: system podtrzymujący wolne obroty i dostosowujący je do obciążenia. Dzięki temu najcięższe terenowe szlaki Toyota pokonuje niemalże automatycznie.
Toyota Land Criuser V8 - Znawca terenu
Już niektóre detale (jak np. zewnętrzne klamki czy elementy obsługi kokpitu) pokazują wyraźnie, że nowa Toyota Land Cruiser zajmie wyjątkowe miejsce wśród samochodów off-roadowych wyższej klasy.