Po pierwsze, ma ona krótszy od 5-drzwiowej wersji rozstaw osi, co korzystnie wpływa na parametry terenowe auta (większe kąty: rampowy i zejścia). Po drugie, mniejszym (czyt. krótszym) autem łatwiej manewrować zarówno na zatłoczonym parkingu, jak i wąskich, leśnych duktach. Trzeci plus testowanej wersji to silnik. Jednostka V6 o mocy prawie 250 KM bardzo sprawnie napędza terenówkę Toyoty.Świetnie przyspiesza, ale jeszcze lepiej brzmi. Motor współpracuje z 5-stopniowym "automatem", który szybko i miękko przełącza biegi. Jedyny mankament silnika to wysokie zużycie paliwa. Średnio w trakcie testu pojazd zużywał prawie 14 l/100 km. Samochód zaskoczył nas właściwościami jezdnymi. Mimo krótkiego rozstawu osi oferował zadowalający komfort jazdy, a co najważniejsze - prowadził się bardzo poprawnie. W szybko pokonywanych zakrętach nadwozie nie miało zbyt dużych tendencji do wychylania się, a jedyny mankament układu jezdnego to mało precyzyjny układ kierowniczy. Cena Land Cruisera nie jest niska.Już w podstawowej wersji Luna auto kosztuje 185 tys. zł. Wysoką cenę usprawiedliwiają: potężny silnik V6, bogate wyposażenie oraz bardzo dobre właściwości terenowe. Seryjnie samochód ma 6 poduszek powietrznych, system VSC (odpowiednik ESP) oraz klimatyzację automatyczną. Dzielność na bezdrożach zapewnia bardzo dobry, stały układ napędowy,z centralnym mechanizmem różnicowym Torsen.
Toyota Land Cruiser - Dobry do zabawy
Trzydrzwiowe wersje nadwoziowe nie są chętnie kupowane, głównie ze względów praktycznych. Nam jednak właśnie taka odmiana Land Cruisera przypadła do gustu.