Nie jest to ani najtańszy, ani największy model, za to dobrze wykończony, a w testowanej wersji Prestige także bogato wyposażony (airbagi: czołowe, boczne, kurtyny, kolanowy kierowcy, klimatyzacja aut., skórzana tapicerka, tempomat, podgrzewane fotele). Słaby silnik 2.2 D4-D, który ma zaledwie 136 KM (nowy będzie miał 150 KM), zapewnia autu dobrą dynamikę przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa. Na wyższych obrotach brakuje mu nieco mocy i staje się głośny.Auto prowadzi się poprawnie. Podczas jazdy na wprost i na zakrętach zachowuje się stabilnie. Kłopoty z tłumieniem drgań pojawiają się tylko na poprzecznych nierównościach. Przy szybkiej jeździe przydałby się precyzyjniejszy układ kierowniczy. Nad bezpieczeństwem czuwa stały napęd 4x4 z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego (55:45 do prędkości 40 km/h) oraz ESP.
Toyota Rav4 2.2 D-4D - Od wiosny z większą mocą
Choć znane już są ceny i niebawem rozpocznie się sprzedaż zmodernizowanego modelu, to w salonach można znaleźć jeszcze kilka sztuk najlepiej sprzedającego się w swojej klasie SUV-a – Toyoty RAV4. Sukces auto zawdzięcza głównie udanej i niezawodnej konstrukcji.