Taka jest też Toyota Urban Cruiser.Auto ma niespełna 4 m długości i surową sylwetkę kojarzącą się z większymi SUV-ami. Wrażenie to potęguje dodatkowo muskularny grill i duże koła w stosunku do wymiarów auta. Off-roadowym akcentem są osłony pod zderzakami i wystające nadkola. Pięciodrzwiowe nadwoziema gwarantować funkcjonalność i wystarczającą ilość miejsca dla 5 osób. Do wersji z przednim napędem zaadaptowano z modelu RAV4 mechanizm składania i przesuwania tylnej kanapy, w odmianie 4x4 siedzenia można tylko składać. Przestrzeń bagażowa mierzona do linii okien ma pojemność od 314 do 749 l. W desce rozdzielczej uwagę zwraca oryginalny projekt głównego zegara w stylu monitora radaru z osobnymi wskazówkami dla prędkościomierza i obrotomierza oraz centralna konsola wyraźnie odcinająca się od kokpitu.Urban Cruiser będzie oferowany z jednym z trzech pakietów wyposażenia. W wersji standard obejmie m.in.: centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby przednie i lusterka zewnętrzne, radioodtwarzacz CD/MP3 i 16-calowe felgi stalowe. W pakiecie Mid nabywca otrzyma ponadto kierownicę i drążek skrzyni biegów obszyte skórą, elektrycznie sterowane szyby tylne, manualną klimatyzację, system Blue-tooth do podłączenia telefonu komórkowego i alufelgi. W wersji High system bezkluczykowego dostępu do auta i uruchamiania silnika, elektrycznie sterowane i składane lusterka zewnętrzne, automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne, automatyczną klimatyzację i 16-calowe aluminiowe felgi z wysokim połyskiem. Na liście opcji znajdą się m.in.: skórzana tapicerka, środkowy podłokietnik i system nawigacyjny z dotykowym, kolorowym ekranem. Żadnych kompromisów nie będzie w zakresie bezpieczeństwa pasażerów. Każdy Urban Cruiser seryjnie zostanie wyposażony w ABS z układem wspomagania nagłego hamowania Brake Assist i rozdziałem siły hamowania Electronic Brakeforce Distribution, system stabilizacji toru jazdy VSC i kontroli trakcji TRC, aktywne zagłówki i 7 poduszek powietrznych, w tym airbag kolanowy dla kierowcy. Te elementy oraz specjalna konstrukcja nadwozia rozpraszająca energię zderzenia mają zapewnić modelowi zdobycie maksymalnej oceny w testach zderzeniowych Euro NCAP.Oferta jednostek napędowych obejmie silnik benzynowy 1.33 Dual VVT-i o mocy 100 KM oraz wysokoprężny 1.4 D-4D dysponujący 90 KM. Obydwie jednostki do przeniesienia momentu wykorzystają nową, 6-biegową skrzynię manualną. Pierwsza seryjnie wyposażona będzie w system Stop&Start wpływający na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin. Powoduje on wyłączenie silnika w momencie zatrzymania samochodu, włączenia biegu neutralnego i zdjęcia nogi ze sprzęgła. Uruchomienie silnika następuje w momencie ponownego wciśnięcia sprzęgła i włączenia biegu, właściwie niezauważalnie dla kierowcy.Diesel oferowany będzie w wersji z napędem na przednią oś lub obie. W tym drugim przypadku zastosowano układ aktywnej kontroli momentu (Active Torque Control 4WD) znany z modelu RAV4, który rozdziela napęd pomiędzy osiami zależnie od warunków drogowych. Na dobrej, suchej nawierzchni całość momentu przekazywana jest na przednie koła, na śliskich lub krętych drogach również na tył.Toyota liczy, że rocznie uda się jej sprzedawać 30 tys. Urban Cruiserów, w tym połowę z napędem 4x4. Do salonów dilerskich auto trafi w maju 2009 roku.blog: sekalski.motogrono.pl