Toyota Yaris w ruchu miejskim oraz na trasie charakteryzuje się dobrą dynamiką. Jednostka 1.33 współpracuje z precyzyjnie działającą 6-biegową przekładnią. Skrzynię zestopniowano tak, by możliwa była jazda na maksymalnie wysokim biegu z minimalnymi obrotami silnika. Efekt łatwo przewidzieć: podczas płynnej jazdy miejskiej Toyota Yaris zużyła średnio 5,7 l/100 km. Minimalne spalanie poza miastem wyniosło podczas testu 4,8 l/100 km. Wynik godny pozazdroszczenia. Brawa dla Toyoty – udało jej się zrobić mocny i oszczędny silnik.
Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i: Mały i mocny
Zmiany stylistyczne w Toyocie Yaris roku modelowego 2009 to typowa kosmetyka w popularnym ostatnio stylu „znajdź trzy różnice”. Najważniejszą nowość miejskiej Toyoty Yaris ukryto pod maską – to nowy silnik o pojemności 1,33 l, osiągający maksymalnie 101 KM. Jak widać, downsizing dotarł również do Japonii. Droga, którą podążyli konstruktorzy Toyoty, jest nieco inna niż konkurentów uzbrajających małe silniki w poprawiające wydajność turbiny. Inżynierowie z Japonii zmniejszyli pojemność motoru 1.4, zwiększając jednocześnie jego moc.