Do napędu Volkswagena Golfa GTD Variant służy 2-litrowy turbodiesel o mocy 184 KM. Moc duża, ale na papierze, w porównaniu do wersji R chociażby, wydaje się skromna. Imponujący jest tu jednak moment obrotowy, który przy 1750 obr./min sięga 380 Nm. Pozwala to na osiągnięcie pierwszej "setki" w czasie zaledwie 7,9 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości 231 km/h. Teraz wygląda to znacznie lepiej, prawda?
Volkswagen Golf GTD Variant z zewnątrz wyróżnia się innymi, bardziej agresywnymi zderzakami oraz nowymi wzorami 17-calowych felg. W środku znajdziemy oczywiście tradycyjną dla modeli GTD kraciastą tapicerkę foteli. Poza tym można by go pomylić ze "zwykłym" Variantem. Ale do czasu…
Do czasu przekręcenia kluczyka, czy raczej wciśnięcia przycisku Start. Inżynierowie popracowali nad brzmieniem wydechu i muszę powiedzieć, że wykonali dobrą robotę. Auto przyjemnie warczy i niemal nie słychać, że to diesel. A już na pewno wiadomo, że mamy do czynienia z usportowioną wersją.
Golf GTD Variant, poza swoimi niezmienionymi walorami praktycznymi, jest prawdziwym sleeperem, czyli autem z wyglądu niepozornym, a w rzeczywistości prawdziwą rakietą. Wspomniałem już o osiągach. Obniżone o 15 mm nadwozie, precyzyjny, progresywny układ kierowniczy, sportowe zawieszenie i układ XDS+ pozwalają podróżować dynamicznie, wyprzedzać w mgnieniu oka, a przy tym cieszyć się stosunkowo niskim spalaniem. Producent obiecuje 4,4 l/100 km. Być może. Nie sprawdzałem. Miałem inne priorytety.
Zobacz też, jak spisuje się Volkswagen Golf R Variant na torze Ascari:
Volkswagen Golf GTD Variant to udany kompromis pomiędzy osiągami a oszczędnością. Chociaż słowo kompromis nie brzmi najlepiej, bo auto ma prawdziwie sportową duszę. Zupełnie nieporównywalny z wersją R. W stosunku do napędzanego tym samym silnikiem Golfa Alltracka jest natomiast jak ogień i woda. O ile 184-konny Alltrack jeździ bardzo żwawo, to GTD jest przy nim prawdziwą wyścigówką, do tego bardzo rasowo brzmiącą. Idealna propozycja dla rodziny, której oszczędność nie może oznaczać rezygnacji z osiągów. Taki jest Golf GTD Variant.