Przez lata producenci starali się zapełniać wszelkie możliwe nisze na rynku. Jedną z nich był segment miejskich samochodów z podwyższoną karoserią - mniejszych od klasycznych vanów, ale większych od kompaktów. W tym przypadku Volkswagen dał się wyprzedzić. Niemiecki koncern zaprezentował Golfa Plus długo po debiutach konkurencyjnych samochodów.

Teraz przyszedł czas na drugą generację Golfa Plus. Samochód jest przestronniejszy i bardziej komfortowy od klasycznego Golfa. Nie będzie jednak z nim konkurował - wielkość sprzedaży powiększonego Plusa ma stanowić kilkanaście procent sprzedaży klasycznego Golfa. Polska cena samochodu nie została jeszcze sprecyzowana, gdyż auto ma trafić do salonów w połowie roku. Wstępne założenia mówią, że będzie o 4 tys. zł. wyższa od ceny podobnie wyposażonego Golfa. Za bazowy wariant Golfa Plus przyjdzie więc wyłożyć ok. 58 tys. zł.

Co otrzyma się w zamian? Wyższą, a zarazem bardziej komfortową pozycję za kierownicą oraz dodatkowe 45 litrów przestrzeni na bagaże. W Golfie Plus większa jest także ilość miejsca nad głowami podróżnych, tylne fotele można przesuwać, a oparcie przedniego siedzenia - złożyć, co pozwoli na przewiezienie długich przedmiotów.

Nowość Volkswagena bazuje na płycie podłogowej klasycznego Golfa. W efekcie Plus poprawnie wybiera nierówności, nie przechyla się na zakrętach, precyzyjnie reaguje na komendy wydawane kierownicą i dobrze hamuje. Do napędu przewidziano benzynowe silniki o pojemnościach 1.2 - 1.4 litra i mocach 80-160 KM. Będą także dostępne diesle 1.6 TDI oraz 2.0 TDI. W ich przypadku można liczyć na skromne spalanie oraz moc 90-140 KM.

Golf Plus - jak przystało na produkt Volkwagena - jest solidnie wykonany. Elementy wykończeniowe kabiny nie powalają stylistycznym wysmakowaniem. Stonowane barwy oraz wysoka jakość montażu sprawiają jednak, że wnętrze prezentuje się dobrze. Warto także dodać, iż zdecydowana większość plastików jest miękka, przez co samochód sprawia znacznie lepsze wrażenie od japońskich konkurentów.

Bardziej komfortowy, przestronniejszy i nieznacznie droższy… Czy ma wady? Jak każdy, choć w jego przypadku trudno mówić o większych niedomaganiach. Najbardziej kłuje w oczy poważny charakter samochodu. Golf Plus jest tak poważny, że aż nudny…