Od lat niemiecki producent stara się maksymalnie urozmaicić ofertę legendarnego Golfa. Z całą pewnością Sportsvan pod wieloma względami zasługuje na uznanie. Szczególnie dotyczy to jego funkcjonalności. To auta cenione przez wieloosobowe rodziny, które preferują komfort jazdy oraz potrzebują dużo przestrzeni bagażowej. Natomiast kierowca doceni nowoczesne i funkcjonalne rozwiązania. Nowoczesna deska rozdzielcza, która stała się od pewnego czasu najnowszym stylem Volkswagena, z powodzeniem spełnia prawie wszelkie wymogi kierowcy i współpasażera. Jej sercem jest centralny dotykowy wyświetlacz, obudowany przyciskami. Obsługuje on nie tylko system audio, ale przede wszystkim dostarcza kierowcy wszelkich niezbędnych informacji o samochodzie (ciśnienie w oponach, stan paliwa, przebieg, średnie zużycie paliwa). Jego częścią jest także nawigacja satelitarna.
Volkswagen Sportsvan zapewnia kierowcy wyższą pozycję niż w Golfie oraz dużą powierzchnię przeszkloną, co w praktyce oznacza lepszą widoczność. Manewry ułatwia asystent parkowania wraz z kamerą. To pozwala na parkowanie dosłownie „na milimetry”. Docenimy to szczególnie w zatłoczonych aglomeracjach miejskich.
Auto ma dobre oświetlenie, które docenimy podczas jazdy nocą. Doskonale swoją funkcję spełniają reflektory bi-ksenonowe oraz światła przeciwmgłowe z funkcją statycznego doświetlania zakrętów. Oba przednie fotele dysponują możliwością regulacji pozwalająca na dostosowanie do własnych preferencji (wysokość, kąt nachylenia oparcia oraz regulacja lędźwiowa). Dzięki temu nawet dłuższa jazda tym samochodem nie jest męcząca.
Zapewne przestrzeń i komfort docenią pasażerowie podróżujący na tylnych siedzeniach. Co prawda producent przewidział miejsce dla trzech osób, ale zdecydowanie bardziej komfortowo poczuje się ich dwójka, która dodatkowo może korzystać ze składanego środkowego podłokietnika z miejscem na napoje. Tylna kanapa ma możliwość przesuwania w poziomie, co pozwala na maksymalne uzyskanie miejsca na nogi. Jednak przy takim ustawieniu zmniejsza się przestrzeń bagażowa.
Standardowo bagażnik ma pojemność 500 l, a po przesunięciu siedzeń maksymalnie do przodu 590 l. Natomiast po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa osiąga 1520 l. Pokrywa bagażnika może być otwierana za pośrednictwem pilota i zamykana przyciskiem.
Testowany Golf Sportsvan napędzany był czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1.4 TSI o mocy 150 KM, współpracującym z siedmiostopniową przekładnią automatyczną DSG i systemem Start-Stop.
Topowa wersja Highline otrzymała nie tylko bogate wyposażenie standardowe, ale także dodatkowo większość z możliwych pakietów, co jednak podwyższyło podstawową cenę auta - 99 590 zł aż o 40 540 zł.
Na wzrost ceny złożyły się takie elementy opcjonalnego wyposażenia jak m.in. system nawigacji satelitarnej Discovery Pro (6 780 zł), szklany dach panoramiczny (6 200 zł), reflektory bi-ksenonowe ze światłami do jazdy dziennej (3 080 zł), system audio z 9 głośnikami, subwooferem, 10-kanałowym wzmacniaczem DSP o m ocy 400 W (2 410 zł), asystent toru jazdy z Dynamic Ligot Assist i rozpoznawaniem znaków drogowych (2 620 zł), 18-calowe aluminiowe obręcze kół Durban (2 830 zł) oraz lakier Pyramid metalik (2 010 zł).
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI - dane techniczne
Silnik | 4-cylindrowy |
Pojemność skokowa | 1395 cm3 |
Moc | 150 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 250 Nm w zakresie 1500-3500 obr./min |
Przekładnia | 7-stopniowa DSG |
Prędkość maksymalna | 212 km/h |
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h | 8,8 s |
Zużycie paliwa w cyklu miejskim | 6,5 l/100 km |
Zużycie paliwa poza miastem | 4,8 l/100 km |
Średnie zużycie paliwa | 5,5 l/100 km |
Długość | 4338 mm |
Szerokość | 1807 mm |
Wysokość | 1613 mm |
Rozstaw osi | 2670 mm |
Pojemność bagażnika (maksymalna) | 1520 l |
Pojemność bagażnika (minimalna) | 500 l |
Pojemnośc zbiornika paliwa | 50 l |