W trzecim wcieleniu Golfa kombi Volkswagen postawił nasprawdzone rozwiązania i funkcjonalność. Elementy stylistyki przedniej części karoserii przeniesiono z sedana - Jetty. Tylna część, zwłaszcza słupki D, przywołuje skojarzenia z większym Passatem, ale kształt światełwcinających się głęboko w błotniki i klapa bagażnika to cechy indywidualne modelu. Całość sprawia pozytywne wrażenie, lecz pod względem designu Golfa na tle konkurentów można zaliczyć do grupy konserwatywnej. W porównaniu z poprzednikiem delikatnie powiększone zostały wymiary nadwozia: o 46 mm szerokość i o 159 mmdługość. To oczywiście znalazło swoje odzwierciedlenie w przestronności wnętrza i pojemności przestrzeni ładunkowej. Pięciu pasażerów może podróżować autem w dość komfortowych warunkachwraz ze swoim bagażem. Dla tego ostatniego przy standardowym ustawieniu siedzeń stworzono przestrzeń o pojemności 560 l (do linii okien). Pakując walizki pod sufit, zmieścimy tam już 745 l, a po rozłożeniu dzielonych asymetrycznie oparć tylnej kanapy nawet 1550 l. Do dyspozycji jest też płaska podłoga. Krawędź załadunkowa na wysokości 57 cm pozwala na swobodne wkładanie i wyjmowanie bagażu. Dodatkowe możliwości daje dostępny opcjonalnie składany przedni fotel pasażera, a oferowane elastyczne siatki i system zabezpieczający przed przesuwaniem się przedmiotów podczas jazdy ułatwiają właściwe i bezpieczne rozmieszczenie ładunku. W zależności od wersji silnikowej maksymalna ładowność Varianta sięga 622 kg. Wszystko to sprawia, że Golf Variant i większy Passat Variant mają porównywalne możliwości ładunkowe, mimo że w "suchych" danych Passat jest oczywiście większy. Pod względem wyposażenia kombi nie odbiega od innych wersji modelu. Dostępny będzie w pakietach Trendline, Comfortlinei Sportline. Standard (na rynku niemieckim) obejmie m.in. ABS, ESP, 6 poduszek powietrznych, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Nowością będzie panoramiczny, dwuczęściowy szklany dach o długości 1,36 m i szerokości 0,87 m. Układ jezdny modelu można swobodnie zaliczyć do jednegoz lepszych w klasie. Niezależnezawieszenie otrzymało dość sztywną, ale bardzo komfortową charakterystykę, dopasowaną do większych możliwości użytkowych Golfa. Sprężystośćukładu przejawia się delikatnym podskakiwaniem na nierównościach i bardzo pewnym prowadzeniem na gładkiej nawierzchni. Szybka jazda w zakrętach to prawdziwa przyjemność i trzeba sporo się natrudzić, żeby wytrącić auto z równowagi. Elektromechaniczne wspomaganie precyzyjnego układu kierowniczego działa bez zarzutu i nie ogranicza dobrego wyczucia samochodu.Golf Variant do sprzedażytrafi w czerwcu w 5 wersjach silnikowych, w tym trzech benzynowych i dwóch wysokoprężnych o mocach 102 -170 KM. Z wyjątkiem podstawowego silnika 1.6/102 KM pozostałe będzie można zamówić z dwusprzęgłową skrzynią DSG.
Volkswagen Golf Variant - Lepiej późno niż jeszcze później
Mimo nieco spóźnionegodebiutu (główni rywale mają już modele kombi w tym segmencie) niemiecki koncern liczy na sukces i zdobycieczołowej pozycji w rankingu najlepiej sprzedających się kompaktów. Faktem jest, iż poprzednie dwie generacje modelu od pojawienia się na rynku w 1993 roku cieszyły się dużą popularnością, a ich łączna sprzedaż przekroczyła 1,2 mln egzemplarzy.