Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Volkswagen UP! 1.0 TSI - maluch z doładowaniem | Test

Volkswagen UP! 1.0 TSI - maluch z doładowaniem | Test

Niewielkie rozmiary Volkswagena Up! sprzyjają jeździe po mieście oraz parkowaniu w ciasnych miejscach, a benzynowe turbo o mocy 90 KM pozwala ze spokojem myśleć o dalszych podróżach

Volkswagen UP! 1.0 TSI - maluch z doładowaniem
Zobacz galerię (12)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Volkswagen UP! 1.0 TSI - maluch z doładowaniem

Volkswagen Up! w testowanej wersji to propozycja dla kierowców, którzy chcą czegoś więcej niż zwykłego malucha. To auto dla tych, którzy lubią się wyróżniać, a przy tym cenią dynamiczne podróżowanie.

Volkswagen Up! - nadwozie

Czarne akcenty na przednim zderzaku i po bokach pojazdu, przyciemniane szyby oraz efektowne alufelgi nadają autu lekko sportowy wygląd. Do takiego charakteru pasuje 3-drzwiowe nadwozie. Trzeba się jednak pogodzić z niewygodnym wsiadaniem na tylną kanapę. We wnętrzu docenimy komfortowe fotele, które sprawdzają się także podczas długich podróży. Przestronność jest dobra jak na auto klasy A – to oznacza dużą ilość miejsca z przodu i wystarczającą przestrzeń na nogi pasażerów z tyłu.

Volkswagen Up! - silnik

To jeden z większych atutów testowanej odmiany. Jednostka o mocy 90 KM zamontowana w małym aucie pozwala oczekiwać mocnych wrażeń. I tak jest w rzeczywistości. Samochód sprawnie rozpędza się od dolnego zakresu prędkości obrotowych i już po 9,9 s podróżuje się 100 km/h. Ani przez chwilę nie wyczuwa się turbodziury.

Niezależnie od prędkości auto okazuje się ciche, a dźwięk charakterystyczny dla doładowanych 3-cylindrowców słychać wyłącznie podczas dynamicznej jazdy, gdy silnik wkręca się na wysokie obroty. Na akceptowalnym poziomie kształtuje się spalanie. Podczas testu w mieście auto potrzebowało ok. 6,8 l/100 km. To o niecały litr więcej niż obiecuje producent.

Volkswagen Up! - prowadzenie

Zawieszenie pasuje do charakteru pojazdu. Jest na tyle sztywne, żeby umożliwić dynamiczne pokonywanie zakrętów. Mniej zadowoleni będą kierowcy ceniący komfort jazdy, gdyż w trakcie pokonywania poprzecznych wybojów odczuwa się wstrząsy. W dużej mierze to wina opon w rozmiarze 195/40 R 17.

Volkswagen Up! - koszty

W wersji high up! auto z 90-konnym benzyniakiem kosztuje 51 390 zł. To już dużo, a testowany up! był jeszcze droższy, bo na pokładzie były opcje za 13 440 zł, windujące cenę aż do 64 830 zł.

Volkswagen Up! - to nam się podoba

Łatwe manewrowanie, dynamiczny silnik, dobra widoczność, wygodne fotele.

Volkswagen Up! - to nam się nie podoba

Niewygodne wsiadanie do tyłu, wysoka cena, ograniczony komfort resorowania.

Volkswagen Up! - nasza opinia

Testowany Volkswagen Up! to przede wszystkim propozycja dla osób, które chcą się wyróżniać i lubią jeździć dynamicznie. To jednocześnie kierowcy, którzy nawet w przypadku małych samochodów nie stawiają na pierwszym miejscu kosztów zakupu, bo auto okazuje się drogie.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków