W wersji pięciodrzwiowej z powodzeniem może udawać auto wieloosobowe, chociaż już cztery dorosłe osoby będą miały kłopoty z komfortem podczas dłuższej podróży. To zdecydowanie auto stworzone do miasta, gdzie sprawdzają się jego małe gabaryty i trzycylindrowy silnik benzynowy.
W wersji high up! model ten otrzymał bogate wyposażenie standardowe jak m.in. manualną klimatyzację, kierownicę obszytą skórą, oświetlenie Ambiente, system audio Composition, 15-calowe obręcze kół z metali lekkich Radial oraz przednie światła mgłowe.
Dodatkowo zamontowano m.in. podgrzewane przednie fotele, składane oparcie fotela pasażera oraz stację dokującą maps+more z USB.
Oprogramowanie Apple iPhone, umieszczonego w centralnym miejscu deski rozdzielczej, spełnia funkcję komputera pokładowego, a także ułatwia dojazd do celu dzięki zainstalowanej nawigacji satelitarnej. Smartfon także pozwala na kontakt ze światem za pośrednictwem sieci GSM. To rozwiązanie nam się podoba, bo ułatwia życie kierowcy.
Volkswagen up! – wnętrze z ograniczeniami
Przekonaliśmy się, iż Volkswagen up! jest idealnym samochodem dla dwóch osób. Odsunięcie przednich foteli do maksymalnego położenia, pozwala na uzyskanie optymalnej przestrzeni na nogi i dostosowanie regulowanego oparcia do własnych preferencji. Natomiast tylną część pojazdu, po złożeniu oparć siedzeń, wykorzystywaliśmy do przewożenia bagażu. Dzięki temu, stosunkowo mały bagażnik, stawał się wystarczającym do dokonania tygodniowych zakupów dla rodziny w supermarkecie.
Volkswagen up! – optymalny silnik
Do napędu małego Volkswagena oferowany jest trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 999 cm3 i mocy 75 KM. Nie jest to mocarz szos, ale z całą pewnością zupełnie wystarczający do codziennych dojazdów do pracy, a nawet wypadów za miasto. Do prędkości 100 km/h można nim bez problemów jeździć dynamicznie i uzyskiwać wystarczające przyspieszenie. Podczas jazdy miejskiej średnie zużycie paliwa nieznacznie przekroczyło granicę 7 l/100 km, co w przypadku małego auta miejskiego nie jest rewelacyjnym wynikiem. Jednak już jazda poza miastem, pozwala na osiągnięcie granicy 5 l/100 km paliwa.
Dłuższa wyprawa tym autem może być uciążliwa ze względu na głośniej pracującą jednostkę napędową. Bez najmniejszych problemów pokonaliśmy nim dłuższą trasę z dwoma dorosłymi osobami na pokładzie i dużym bagażem. Potwierdzamy, że VW up! też się do tego z powodzeniem nadaje.
Volkswagen up! - podsumowanie
Zalety małego Volkswagena docenimy podczas parkowania w zatłoczonych aglomeracjach miejskich. Pojazd o długości 3,5 m jest w stanie zaparkować praktycznie wszędzie.
Mały Volkswagen up! to samochód godny polecenia dla młodych kierowców (jeszcze bez rodziny), którzy korzystają z auta do długich dojazdów do pracy, a też cenią sobie wyjazdy na weekendy. Po złożeniu oparć tylnych foteli i zdemontowani półki, można z powodzeniem do tego pojazdu zapakować nawet kilka walizek. Ekonomiczna jazda pozwala na oszczędną eksploatację.
Volkswagen up! dane techniczne
Silnik | |
Rodzaj | benz. R3/12 |
Pojemność | 999 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka | 74,5 x 76,4 mm |
Napęd rozrządu | pasek |
Moc maksymalna | 75 KM/6200 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 95 Nm/3000-4300 obr./min |
Prędkość maksymalna | 171 km/h |
Skrzynia biegów | man. 5 |
Napęd | przedni |
Nadwozie/podwozie | |
Długość/szerokość/wysokość | 3540/1641/1489 mm |
Rozstaw osi | 2420 mm |
Masa własna/ładowność | 942/348 kg |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe went./bębny |
Pojemność zbiornika paliwa | 35 l |
Pojemność bagażnika | 251-951 l |