Wzmocnienie silnika D5 w jeździe jest wyraźnie odczuwalne. Po przekroczeniu 2 tys. obr./min auto wręcz katapultuje do przodu. Potwierdzeniem dobrej elastyczności silnika są krótkie czasy wyprzedzania. Na 6. biegu zwiększanie prędkości od 80 do 120 km/h trwa zaledwie 10,4 s - to rekord w klasie mocnych diesli. Doskonały obraz silnika psuje spore zapotrzebowanie na paliwo i wysoki poziom hałasu przy prędkości powyżej 130 km/h. Dzięki potężnemu zbiornikowi (70 l) bez tankowania możemy przejechać autem ponad 900 km. S60 nie jest pierwszej młodości. Choć jego stylistyka wcale się nie zestarzała i jest to jedno z lepiej wykonanych aut w klasie, to pod kilkoma względami odstaje od nowoczesnych rywali (VW Passat, Toyota Avensis). Zwłaszcza w kwestii przestrzeni dla pasażerów i pojemności bagażnika.Na niekorzyść wypadły w teście hamulce z prawie 40-metrową drogą hamowania. Wśród konkurentów wyróżnia się na pewno ceną!
Volvo S60 D5 - Szybciej, ale czy taniej?
Choć Volvo na tle wielu europejskich producentów nie jest pionierem w budowie silników wysokoprężnych, to trzeba przyznać, że w tej dziedzinie robi znaczące postępy. Pierwsza szwedzka jednostka dieslowska od końca zeszłego roku ma zwiększoną o 22 KM moc.
Volvo S60 D5 - Szybciej, ale czy taniej?Źródło: Auto Świat