Na trwającej od kilku dziesięcioleci wojnie o przewodnictwo w klasie kompaktów Golf ciągle jest górą, jednak wersja kombi jest rzadkim widokiem na naszych ulicach. Dlaczego tak się dzieje? Praktyczność odmiany kombi potwierdza przestronne wnętrze z dużym bagażnikiem. Po rozłożeniu siedzeń jego standardową pojemność 505 l można zwiększyć do 1495 l.
Dostęp do przedmiotów znajdujących się w kufrze umożliwia duży otwór załadunkowy. Mankamentem jest jednak brak płaskiej podłogi powstałej po złożeniu oparcia.
Pod maską testowego auta znalazł się oszczędny, 140-konny diesel (z systemem common rail i filtrem cząstek stałych DPF), który współpracował z 6-stopniową przekładnią DSG. Efekt – to płynne rozpędzanie i bardzo niskie zużycie paliwa. Niestety, za te przyjemności trzeba słono płacić, w przypadku wersji Highline prawie 100 tys. zł.
Koszty można obniżyć, zamawiając np. manualną przekładnię (tańszą o 7400 zł).