Pod koniec zeszłego roku koncern "oszczędził", rezygnując z produkcji 3-litrowego Lupo (auto z silnikiem Diesla zużywające średnio 3 l/100 km). VW chce oszczędzać, oszczędzać i jeszcze raz oszczędzać! Nowe Polo BlueMotion także pozwala zapomnieć, po której stronie auta znajduje się wlew paliwa. Nareszcie porządny plan oszczędzania - producent z Wolfsburga zrezygnował z drogiej technologii stosowania lekkich części z magezu i karbonu na rzeczrozsądnego tuningu. Dlatego 3-cylindrowy diesel jest wspomagany elementami sprawiającymi, że auto ma mniejszy opór aerodynamiczny. Z przodu zamontowano spoiler, boczne listwy progowe poprowadzono bardziej do dołu, a z wlotu powietrza do chłodnicy pozostała szczelina przypominająca otwór w skrzy-nce na listy. Przy dachu zamontowano niewielki spoiler. Aluminiowe obręcze kół pozwoliły zmniejszyć masę o 2 kg. Wszystkie te zmiany mające na celu usunięcie zbędnych elementów nie robią jednak wrażenia przypadkowych i samochód wygląda bardzo modnie. Wyścig o zrzucenie zbędnych kilogramów ma jeden cel - zmniejszyć zużycie paliwa. Same spoilery to nie wszystkoKoncern obiecuje, że w stosunku do normalnej wersji wyposażonej w ten sam, 80-konny silnik różnica na 100 km powinna wynosić 0,6 l. Nam zamiast obiecanych 3,9 l/100 km udało się osiągnąć 3,7 l/100 km (z wyłączoną klimatyzacją). Oczywiście zmiany zewnętrzne to nie wszystko, co znajduje się w Polo BlueMotion. Na pierwszy ogień poszła skrzynia - od 3. biegu przełożenia są dłuższe. W mieście oszczędne Polo zachowuje się normalnie, a na pozamiejskich trasach wskazówka obrotomierza porusza się w oszczędzającym paliwo zakresie. Nawet przy 100 km/h obrotomierz pokazuje 1800 obr./min. Modyfikacje przeszedł także silnik - zmieniono skrzynię korbową oraz ustawienia turbiny. W samej jeździe auto niczym się jednak nie wyróżnia - motor początkowo jest głośny (po rozgrzaniu wszystko wraca do normy), a o 15 mm niższe zawieszenie zachowuje się zupełnie normalnie.Niestety, Volkswagen wprowadził BlueMotion tylko na niektóre rynki w Europie. W sumie jest ich 5 i Polska do nich nie należy. Co kryje się za "niebieskim"?Rozwinięte technologie ekologiczne (i zarazem oszczędzające paliwo) są koloru niebieskiego. W Mercedesie z tlenkami azotu ze spalin diesla walczy dodatek na bazie mocznika o nazwie AdBlue - najwyraźniej zieleń wychodzi z użycia.
VW Polo BlueMotion - Ładne oszczędzanie
Volkswagen wziął się za prawdziwe oszczędzanie. Nie chodzi tylko o koszty produkcji i likwidację miejsc pracy w Niemczech.