Określenie "nowa" nie w pełni odpowiada prawdzie. Touran przeszedł lekki face lifting.Nowe lampy, tylne światła, nowy silnikZmienionego Tourana najłatwiej można rozpoznaćpo nowym kształcie reflektorów.Stary model miał prostokątne, w nowym są podobne do tych zastosowanych w Passacie. Zmieniono także grill oraz lampy tylne. Wewnątrz zmiany dotyczą drobnych detali. Na miano prawdziwej nowości zasługuje supernowoczesny silnik benzynowy TSI o pojemności 1,4 l i mocy 140 KM. Skąd tak duża moc z niewielkiej pojemności? Tozasługa dwóch turbosprężarek, które pozwalają uzyskać jednostce wysoką sprawność. Mały silnik jest nie tylko mocny, lecz także bardzo elastyczny - maksymalny moment obrotowy 220 Nm osiąga już przy 1500 obr./min i utrzymuje go aż do 4 tys. obr. Podczas jazd testowych zyskał same pochwały, okazało się, że nie jest głośny, a jego apetyt na paliwo nie przekracza 7,5 l/100 km. Oprócz wersji 140-konnej oferowana będzie także 170-konna (taka sama, jak w Golfie GT). Pozostałe jednostki pozostały bez zmian: benzynowa 1.6/102 KM oraz diesle: 1.9 TDI o mocach 90 KM lub 105 KM oraz 2.0 TDI o mocach 140 i 170 KM.Pojemne wnętrze łatwe do przebudowy Wnętrze Tourana nie zaskakuje wystrzałową stylistyką, ale wszystko jest tu proste, przemyślane i funkcjonalne. Fotele można składać (oraz przesuwać) pojedynczo. Obsługa dźwigni i przycisków intuicyjna. Odnowiony Touran pojawi się w polskich salonach VW w styczniu 2007 r. Cena - na poziomie starego modelu.Touran potrafi zaparkować samnTen dodatek ucieszy kierowców mających problemy z parkowaniem. Za 670 euro (w Niemczech) można zamówić Park Assist. Aby zaparkować, wystarczy włączyć układ, minąć auto zaparkowane przed luką, włączyć wsteczny bieg i... puścić kierownicę. Auto zaparkuje samo, kierowca musi jedynie zahamować, gdy auto już zajmie miejsce w luce.
VW Touran - Nowy silnik i face lifting
Nic nie jest tak dobre, aby nie można było go poprawić. Z takiego założenia wyszli konstruktorzy VW, opracowując zaledwie w 3,5 roku od premiery nową wersję Tourana.