Najwięcej zmian widać w stylistyce przedniej części auta, która zyskała nowe: reflektory, atrapę oraz zderzak z wkomponowanymi światłami przeciwmgielnymi w chromowanych obramowaniach. Nowe są także światła tylne i wzory 17- oraz 18-calowych felg ze stopu lekkiego. We wnętrzu nowością są: chromowane pokrętła, srebrne (matowe lub z połyskiem) nakładki na tablicy rozdzielczej, elementy kokpitu pokryte czarnym lakierem fortepianowymoraz tapicerki.
Więcej modyfikacji znajdziemy w układzie napędowym. Do wyboru klienci będą mieli 6 wersji silnikowych (3 benzynowe i 3 wysokoprężne). Poza znanymi z dotychczasowej generacji jednostkami: 1.8 o mocy 120 KM, 2.5/170 i dieslem 2.2/180 KM, do gamy dołączy nowy motor 2.0 DISI o mocy 155 KM (zastąpi 2.0 MZR o mocy 147 KM). To nowoczesna jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, która może pochwalić się średnim spalaniem benzyny na poziomie zaledwie 6,9 l/100 km.
Nowością będą również dwie odmiany silnika wysokoprężnego 2.2 – 129-konna Standard-Power i 163--konna Mid-Power. Z oferty zostanie wycofany diesel o poj. 2,0 l, który nie spełnia normy emisji spalin Euro V. Poza podstawową wersją 1.8 z 5-biegową skrzynią ręczną pozostałe seryjnie współpracować będą z 6-stopniowymiprzekładniami. Pięciobiegowy automat trafi na listę opcji w odmianie 2.0 DISI.
Modernizacja układu jezdnego objęła m.in. regulację nastawów zawieszenia i wspomagania układu kierowniczego. Mazda 6 otrzymała ponadto nowy układ wspomagania ruszania na wzniesieniu Hill Launch Assist (w wersjach ze skrzyniami manualnymi), system ESS (Emergency Stop Signal) włączający automatycznie światła awaryjne podczas nagłego hamowania oraz aktywne reflektory biksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów.
Pełną polską specyfikację cenową i wyposażeniową modelu poznamyprzed majowym debiutem w salonach sprzedaży.