Japończykom od dłuższego czasu nie zależy na stylistycznej sztampie. Podczas modernizowania sylwetki Toyoty Avensis Touring Sports chcieli jeszcze mocniej zaznaczyć połączenie elegancji z nowoczesnymi akcentami. Jak zapewniają przedstawiciele marki, do prac nad sylwetką auta zostali zaprzęgnięci najlepsi designerzy. Skutek jest więcej niż zadowalający. Opływowa sylwetka posiada naprawdę nowoczesny pas przedni. Przez to auto pasuje do wizerunku dynamicznej głowy rodziny oraz managera eksploatującego pojazd flotowy.

Toyota Avensis

Wygładzone linie i miła dla oka sylwetka na szczęście nie wpłynęły na ilość przestrzeni. W kabinie nowej Toyoty Avensis Touring Sports wystarczającą ilość do wygodnej podróży mają cztery osoby. Dodatkowo do ich dyspozycji podczas dalszych wyjazdów jest 543-litrowy bagażnik. To jeden z największych kufrów w segmencie D, który sprawia że auto z Japonii jest bardziej pojemne m.in. od Opla Insignii i Forda Mondeo. Maksymalnie przestrzeń załadunkową można zwiększyć do 1609 litrów.

Znakiem rozpoznawczym kabiny nowej Toyoty Avensis Touring Sports jest elegancja oraz dopracowana jakość. Żaden z materiałów wykończeniowych na nowoczesnej konsoli centralnej nie trzeszczy, a plastiki są miękkie w dotyku. Poza tym kabina jest tak dobrze wyizolowana, że do uszu pasażerów nie dobiegają praktycznie żadne dźwięki z otoczenia. Brak hałasu nie oznacza zupełnej ciszy. Jej wypełnieniem zajmuje się inteligentny system multimedialny. 8-calowy ekran dotykowy obsługuje radio, zestaw głośnomówiący, kamerę cofania i nawigację oraz współpracuje z odtwarzaczami muzycznymi.

Bezpieczeństwo to podstawa - Avensis ma Toyota Safety Sense!

Toyota Avensis 1,8 Touring Sports jest autem rodzinnym. A to oznacza, że w jej przypadku szczególnej wartości nabiera bezpieczeństwo. Kombi już w wersji bazowej jest wyposażone w pakiet Toyota Safety Sense. Nowy standard zakłada montaż serii czujników laserowych i kamery. Dzięki nim Japończyk automatycznie rozpocznie hamowanie w razie pojawienia się zagrożenia kolizją, przeczyta znaki drogowe, wyłączy światła drogowe oraz ostrzeże o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.

Toyota Avensis

Wizytówką nowej Toyoty Avensis 1,8 Touring Sports jest poprawiona precyzja prowadzenia. Zawieszenie składające się z kolumn McPhersona i wielowahaczy gwarantuje dobre trzymanie się nawierzchni w zróżnicowanych warunkach drogowych. 1,8-litrowy benzyniak o mocy 147 koni mechanicznych oferuje z kolei dobre osiągi. Rodzinna Toyota przyspiesza do pierwszej setki w 9,7 sekundy. Spalanie w mieście wynosi 8,1 litra paliwa, podczas gdy w trasie spada do 4,9 litra.

Poprzednie generacje japońskich kombi były chętnie wybierane zarówno przez rodziny, jak i firmy. W tym przypadku zestawienie prawdopodobnie będzie tak samo zrównoważone. Co więcej, Toyota Avensis ma bardzo wysoką pozycję w rankingach sprzedaży i w tym samym czasie oferuje atrakcyjne ceny. Model 1,8 Touring Sports kosztuje minimum 93 900 złotych. Kierowcy, którzy twierdzą że do wizerunku kombi bardziej pasuje diesel, mogą zastąpić wolnossącego benzyniaka jednym z motorów wysokoprężnych opracowanych razem z BMW. Toyota Avensis 1,6 D-4D kosztuje 106 900 złotych, a Toyota Avensis 2,0 D-4D 123 900 złotych.

Toyota Avensis 1,8 Touring Sports stanowi krok naprzód. Uzupełniła klasyczne kształty nowoczesnymi formami, a dodatkowo nie zapomniała o przestrzeni w kabinie i pojemnym bagażniku. Ważną zaletą auta jest rozsądna cena. To w dużej mierze za jej sprawą japońskie kombi powinno przypaść do gustu głowom rodziny oraz klientom flotowym.

Materiał powstał przy współpracy z Toyotą.