Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Toyota RAV4

Toyota RAV4

Toyota RAV4

Toyota RAV4 to kompaktowy SUV produkowany przez japoński koncern. Auto zadebiutowało w 1994 roku, choć prototyp na którym opierał się model produkcyjny został pokazany już 4 lata wcześniej. RAV4 występowała w 2 różnych rozstawach osi, przy czym do każdego przypisany był określony typ nadwozia.

Krótsza odmiana miała 3-drzwiowe nadwozie ze sztywnym lub miękkim (zdejmowanym) dachem, a długa – 5-drzwiowe nadwozie. W zależności od wersji, auto mogło pomieścić 4 lub 5 pasażerów. Konstrukcyjnie RAV4 opierało się na popularnej Corolli (7. gen). Nadwozie prezentowało się korzystnie i dosyć bojowo. Mimo takiego wyglądu, auto nie było typową terenówką (samonośne nadwozie), brakowało blokad mechanizmów różnicowych, a w podstawie otrzymywaliśmy napęd na przednią oś. Napęd na 4 koła wymagał dopłaty.

W 1998 roku SUV Toyoty przeszedł lifting, który polegał na modernizacji tylnych świateł oraz przedniego pasa (kształt zderzaka przypominał orurowanie). Do napędu posłużył 2-litrowy benzyniak generujący 129 KM, a do wyboru była 5-biegowa skrzynia manualna oraz 4-stopniowy automat.

Pierwsza odsłona bardzo szybko zdobyła popularność, a w 2000 roku do salonów trafiła II generacja RAV4, która była godnym następcą. O ile bryła nadwozia i niektóre charakterystyczne elementy zostały zachowane, o tyle zastosowany design był znacznie nowocześniejszy. Można zaryzykować stwierdzenie iż wyprzedził swoje czasy. Charakterystyczne koło zapasowe na tylnej klapie zostało zachowane. Dodatkowo klapa ta, zamiast do góry, otwierała się do boku (tak jak w poprzedniku).

Co prawda zrezygnowano tym razem z odmiany z miękkim, zdejmowanym dachem, to wciąż ofercie pozostała odmiana krótka (3-drzwiowa, 4-osobowa) oraz długa (5-drzwiowa, 5-osobowa). Przed liftingiem w RAV4 montowano także orurowanie, które jednak po modernizacji z 2003 roku zniknęło ze względów bezpieczeństwa. Mimo iż w podstawie wciąż klient otrzymywał napęd na przednie koła, to w przypadku dopłaty za napęd na 4 koła dostępna była także blokada mechanizmu różnicowego.

Podstawowym silnikiem był 1,8-litrowy benzyniak VVT-i generujący 125 KM. Większa, 2-litrowa jednostka rozwijała 150 KM. W USA występował także 163-konny silnik 2.4. Pierwszy raz dostępny był także silnik wysokoprężny – 2-litrowy motor D-4D dysponował mocą 116 KM. Wybór skrzyni biegów pozostał taki sam, jak w poprzedniku.

W 2005 roku na rynku pojawiła się III odsłona najpopularniejszego SUV-a Toyoty. Choć auto znacznie urosło we wszystkie strony, ma dobrze zachowane proporcje, a stylistycznie bardzo nawiązuje do poprzedniej generacji. RAV4 powstała na nowej płycie podłogowej, która w zależności rynku występowała w wersji „normalnej” (5-osobowej) i wydłużonej (7-osobowej). Oba warianty były podstawą dla 5-drzwiowego nadwozia, z czego „normalny” występował głównie w Europie i Azji, a wydłużony – w USA i Australii. Tym razem Toyota całkowicie zrezygnowała z 3-drzwiowego nadwozia.

Ta generacja RAV4 przeszła 2 liftingi. Pierwszy miał miejsce w 2008 roku i był raczej kosmetyczną poprawką zderzaka oraz lamp. Dodatkowo zdecydowano o przeniesieniu wiszącego na klapie bagażnika koła zapasowego pod podłogę kufra przy zachowaniu otwierania klapy na bok. Natomiast drugi lifting całkowicie zmienił kształt pasa przedniego.

W Europie znany był silnik benzynowy 2.0 Valvematic generujący 158 KM oraz turbodiesel 2.2 o mocy 150 (D-4D) lub 177 (D-CAT) KM. Za Oceanem dostępne były także benzyniaki 2.4 170 KM oraz 3.5 V6 280 KM. Moc kierowana była na przednie lub wszystkie koła za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej lub bezstopniowej przekładni Multidrive S.

W 2012 roku zaprezentowano 4. generację RAV4. Tym razem auto wyewoluowało do dużego (jak na europejskie warunki) SUV-a klasy średniej. Samochód jest większy od swojego poprzednika, a przy projektowaniu nadwozia zastosowano nowy design marki. RAV4 zyskała dosyć fantazyjny pas przedni, a karoseria była obfita w ostre linie i przetłoczenia. Podtrzymano brak koła zapasowego na tylnej klapie (po liftingu poprzedniej wersji), a po raz pierwszy zastosowano klapę kufra otwieraną do góry. Przy okazji, pojemność bagażnika wynosi 547 litrów.

Mimo iż w podstawie otrzymujemy napęd na przednią oś, to Toyota w przypadku napędu na 4 koła zastosowała nowy system Integrated Dynamic Drive System, który pozwala na rozłożenie mocy na koła nawet w proporcji 50:50.

W 2016 roku postanowiono odświeżyć model. Oprócz modernizacji pasa przedniego, tylnych świateł oraz wnętrza, auto nieco urosło (o 3,5 cm wzdłuż). Przy okazji do sprzedaży wprowadzono wersję hybrydową. Auto otrzymało 2,5-litrową jednostkę benzynową pracującą w cyklu Atkinsona o mocy 152 KM wspomagany silnikiem elektrycznym, a w przypadku wersji z napędem na 4 koła, otrzymujemy drugi silnik elektryczny o mocy 68 KM, który jest odpowiedzialny za napęd tylnych kół. Układ ma moc 197 KM i współpracuje z bezstopniową przekładnią E-CVT.

Oprócz tego dostępny jest także 152-konny benzyniak 2.0 Valvematic oraz 2-litrowy turbodiesel D-4D o mocy 143 KM. Do wyboru jest 6-biegowy manual oraz bezstopniowa przekładnia Multidrive S.

Toyota RAV4 - generacje

Ikona samochodu

Toyota RAV4 I (1994 - 2003)

Toyota RAV4 II (2000&nbsp-&nbsp2005)

Toyota RAV4 II (2000 - 2005)

Toyota RAV4 III (2005&nbsp-&nbsp2012)

Toyota RAV4 III (2005 - 2012)

Toyota RAV4 IV (2012&nbsp-&nbsp)

Toyota RAV4 IV (2012 - )

Toyota RAV4 - powiązane artykuły

Jeździłem Toyotą RAV4 w nowej, najwyższej wersji GR Sport. Czy warto zapłacić za nią aż tyle?

Jeździłem Toyotą RAV4 w nowej, najwyższej wersji GR Sport. Czy warto zapłacić za nią aż tyle?

Toyota RAV4 to w segmencie średniej wielkości SUV-ów jeden z najpopularniejszych samochodów w Europie i w Polsce. Zanosi się na to, że europejscy konkurenci Toyoty w tym segmencie będą mieć teraz jeszcze większy ból głowy: RAV4 w zaprezentowanej właśnie wersji GR Sport, choć na pierwszy rzut oka nieracjonalnie drogi, ma oprócz dotychczasowych zalet to coś, czego mogło brakować niektórym kierowcom, którzy ostatecznie decydowali się na jeden z modeli europejskich producentów.

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Czy hybryda plug-in to złoty środek na obecne czasy z wysokimi cenami paliw? Co prawda, starsze konstrukcje hybryd plug-in są mniej zaawansowane niż współczesne, ale nie jest to aż takim problemem, jak w elektrykach – zawsze przecież można skorzystać z silnika spalinowego. Niestety, używane hybrydy plug-in mają inne, liczne problemy.

SUV za 20 tys. zł? Jest z czego wybierać

SUV za 20 tys. zł? Jest z czego wybierać

SUV-y to bardzo modne samochody, które dzięki swej całkiem długiej rynkowej obecności, stają się przystępne cenowo. Czy jednak warto kupować najtańsze auta tego typu? Postanowiliśmy przyjrzeć się ofercie do 20 tys. zł.

Toyota RAV4 2.5 Dynamic Force AWD-i – Hybryda dla aktywnych – Test

Toyota RAV4 2.5 Dynamic Force AWD-i – Hybryda dla aktywnych – Test

Produkowana od 2019 roku 5. generacja Toyoty RAV4 przeszła niedawno lifting. Testując hybrydową wersję Adventure z napędem na obie osie, sprawdzamy, dla kogo jest ten wariant, a także przyglądamy się poliftingowym zmianom. Mówimy o aucie, które w 2021 roku było drugim najpopularniejszym samochodem na świecie!

Czy auta, które wyprzedziły swoje czasy, odniosły sukces? Czy spóźnienie kończyło się porażką? Sprawdzamy

Czy auta, które wyprzedziły swoje czasy, odniosły sukces? Czy spóźnienie kończyło się porażką? Sprawdzamy

Toyota pojawiła się w klasie kompaktowych SUV-ów już w 1994 r., Volkswagen – aż 13 lat później. Czy to RAV4 zadebiutował za wcześnie? A może Tiguan zjawił się zbyt późno? Co się bardziej opłaca w motoryzacji? Sprawdzamy to na przykładzie pięciu par: rannych ptaszków i spóźnialskich.

34 popularne skróty samochodowe. Czy znasz je wszystkie?

34 popularne skróty samochodowe. Czy znasz je wszystkie?

W mowie internetowej CSL oznacza "Can’t Stop Laughing". Ale chyba "nie mogę się przestać śmiać" nie jest rozwinięciem używanego przez BMW od 1971 r. skrótu CSL? Ano nie jest. Sprawdzamy, co oznaczają 34 najsłynniejsze skróty motoryzacyjne, w tym te, które na nie wcale nie wyglądają – jak Cupra, Fiat, smart i Seat.

Auto sprzed 90 lat szybsze niż BMW i4? Klasyki o współczesnych osiągach i rozwiązaniach

Auto sprzed 90 lat szybsze niż BMW i4? Klasyki o współczesnych osiągach i rozwiązaniach

Czytając te dane, z pewnością przeszedłbyś nad nimi do porządku dziennego. Bo to nic nadzwyczajnego – standard 2022 r. Tyle że to wcale nie są współczesne auta. Jedno z nich ma prawie 90 lat! Oto seryjne samochody, które wyprzedzały epokę – a nawet kilka epok.

Leon to nie imię, a Golf to nie sport czy ubranie. Nieoczywiste nazwy popularnych aut

Leon to nie imię, a Golf to nie sport czy ubranie. Nieoczywiste nazwy popularnych aut

Wbrew pozorom nazwa Volkswagena Golfa wcale nie nawiązuje do elitarnego sportu wielkopowierzchniowego – tak jak Seat Leon nie wywodzi się z męskiego imienia, a Skoda Octavia z żeńskiego. Oto 10 doskonale znanych nazw modeli, których znaczenie wcale nie jest takie oczywiste.

Tak wyglądały pierwsze SUV-y znanych marek

Tak wyglądały pierwsze SUV-y znanych marek

Dacia oferowała jednego z pierwszych kompaktowych SUV-ów na świecie, pierwszy Range Rover początkowo nie miał nawet dywaników, a Toyota RAV4 mogła w ogóle nie powstać. Jak wyglądały pierwsze SUV-y firm, które dziś zarabiają na nich krocie?

Czy za 25-30 tys. zł można kupić dobrego SUV-a? [ANALIZA]

Czy za 25-30 tys. zł można kupić dobrego SUV-a? [ANALIZA]

Wszyscy chcą jeździć SUV-ami, ale nowe kosztują wyraźnie więcej niż ich odpowiedniki z normalnych (starych) segmentów. Za 100 tys. zł wybór nowych, nie za dużych SUV-ów i crossoverów jest już spory, ale to jednak duży wydatek. Dlatego wielu z nas sięga po SUV-y z rynku wtórnego. Na nim za 25-30 tys. zł można już nieźle powybrzydzać. Poniżej nasz TOP 10 używanych SUV-ów w tym przedziale cenowym. Różnych, tak jak różne są nasze potrzeby co do posiadania podwyższonego samochodu.

Toyota RAV4 2.5 Hybrid  – sprawdziliśmy ile jest warta i czy opłaca się ją kupić

Toyota RAV4 2.5 Hybrid – sprawdziliśmy ile jest warta i czy opłaca się ją kupić

To nie był zwykły test. Przez pół roku Toyotę RAV4 2.5 Hybrid poddaliśmy wielu trudnym próbom. Różne warunki, różni kierowcy, różna specyfika jazdy, natomiast cel był jeden – sprawdzić przydatność auta na co dzień, jego jakość wykonania i działanie napędu hybrydowego.

Hybrydy plug-in na cenzurowanym. Sprawdzamy, czy naprawdę są tak oszczędne jak obiecują producenci

Hybrydy plug-in na cenzurowanym. Sprawdzamy, czy naprawdę są tak oszczędne jak obiecują producenci

Jeden pomysł, cztery interpretacje. Nasz kwartet udowadnia, że kompaktowe SUV-y z napędem plug-in również mogą mieć swój charakter. W starciu Hyundaia Tucsona z Land Roverem Discovery Sport, Peugeotem 3008 i Toyotą RAV4 sprawdzamy, który z nich ostatecznie wyprzedzi pozostałych? Czy taki (drogi) zakup ma sens?

Toyota RAV4 dołącza do rodziny GR Sport. Nowa wersja SUV-a

Toyota RAV4 dołącza do rodziny GR Sport. Nowa wersja SUV-a

Kolejna Toyota otrzyma usportowioną wersję z dopiskiem GR Sport. Do grona produktów zaprojektowanych dla miłośników dynamicznej jazdy dochodzi jeden z najbardziej popularnych modeli japońskiej marki - RAV4.

Używana Toyota RAV4 IV – na tym SUV-ie mechanicy dużo nie zarobią!

Używana Toyota RAV4 IV – na tym SUV-ie mechanicy dużo nie zarobią!

Czwarta generacja Toyoty RAV4 jest nie tylko praktyczna, lecz także dość dobrze wyposażona i trwała. To jedna z ciekawszych propozycji wśród kilkuletnich kompaktowych SUV-ów, szczególnie w wersji benzynowej i Hybrid.

Hybrydy plug-in z największym zasięgiem na prądzie – ranking. Co ładuje się zbyt wolno, co ma osiągi lepsze niż w papierach?

Hybrydy plug-in z największym zasięgiem na prądzie – ranking. Co ładuje się zbyt wolno, co ma osiągi lepsze niż w papierach?

Która hybryda plug-in potrafi realnie przejechać najdalej na jednym ładowaniu akumulatora? Na podstawie własnych pomiarów na tej samej trasie przygotowaliśmy zestawienie 10 najlepszych PHEV-ów. Prezentujemy modele, które w naszych testach wykazały się największym zasięgiem w trybie elektrycznym.

Top 25 - najlepsze auta do 30 tys. zł

Top 25 - najlepsze auta do 30 tys. zł

Przed wami 25 wyjątkowo udanych modeli samochodów, które kupicie w cenie do 30 tys. zł. W naszym zestawieniu znalazły się auta z różnych segmentów i lat. Wspólny mianownik? Przede wszystkim – trwałość.

Próbowali ukraść Toyotę kibica podczas meczu Polska — Holandia

Próbowali ukraść Toyotę kibica podczas meczu Polska — Holandia

Policjantom udało się udaremnić próbę kradzieży samochodu podczas meczu piłkarskiego Polska — Holandia. Okazało się, że złodzieje zainteresowali się Toyotą RAV4 jednego z kibiców. Zatrzymano ich na gorącym uczynku.

Najbrzydsze deski rozdzielcze w autach z lat 90. Od Mercedesa po Toyotę

Najbrzydsze deski rozdzielcze w autach z lat 90. Od Mercedesa po Toyotę

Lata 90. przyniosły kilka ewidentnie brzydkich samochodów, ale były też i takie, które z zewnątrz wyglądały całkiem OK, a w środku... Oto nasze subiektywne zestawienie najmniej atrakcyjnych desek rozdzielczych tamtej dekady.

Lexus NX 450h kontra Toyota RAV-4 - czy warto dopłacić kilkadziesiąt tysięcy do marki premium?

Lexus NX 450h kontra Toyota RAV-4 - czy warto dopłacić kilkadziesiąt tysięcy do marki premium?

Toyotę RAV-4 i Lexusa NX450h wiele łączy. Nic dziwnego, wszak oba modele są produkowane przez ten sam koncern. Oba mają pod maską ten sam silnik. Jednak w naszym porównaniu spotyka się standardowa hybrydowa Toyota RAV-4 z Lexusem NX450h który jest hybrydą plug-in. O tyle ciekawym plug-inem, że na prądzie może przejechać ponad 80 km. To naprawdę dobry wynik. Ale nie ma nic za darmo. Bowiem hybryda plug-in jest dużo droższa od klasycznej hybrydy z półki Toyoty. A co by było, gdybyśmy porównali Lexusa NX z Toyotą RAV4 - oba modele z klasycznym napędem hybrydowym. Toyota RAV-4 w podstawowej wersji z napędem 4x4 to wydatek co najmniej 162 tys. zł, natomiast "czteronapędowy" Lexus NX to co najmniej 225 tys. zł. Czyli jakby nie liczyć za przyjemność jazdy Lexusem w tym przypadku trzeba dopłacić co najmniej 63 tys. zł. Czy warto? To zależy? Jeśli chcecie jeździć oszczędnym dużym SUV-em ale nie stawiacie na pierwszym miejscu mocnego wyciszenia kabiny to zwykła Toyota RAV-4 w 100 proc. spełni wasze oczekiwania. Jeśli natomiast ważny jest dla was komfort podróżowania i codzienne obcowanie z luksusowo wykończonym wnętrzem - to Lexus NX spełni wasze oczekiwania, dodatkowo zadowalając się bardzo małą ilością paliwa.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Choć RAV4 II najlepsze lata ma już za sobą, nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze. Owszem, nie kosztują 10 tys. zł, tylko dwa razy więcej, ale jedynie takimi warto się interesować, szczególnie jeśli pod maską pracuje jednostka benzynowa.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test