Auto Świat Testy Porównania samochodów Nissan X-Trail kontra Toyota RAV4. Która hybryda jest lepsza?

Nissan X-Trail kontra Toyota RAV4. Która hybryda jest lepsza?

Toyota RAV4 to klasyczna hybryda, w której napęd na koła realizowany jest zarówno za pomocą spalinowego, jak i elektrycznego silnika. Z kolei Nissan X-Trail to szeregowa hybryda, w której spalinowa jednostka pełni rolę generatora prądu, a koła napędzane są wyłącznie przez elektryczny motor. W porównaniu wersji z napędem na wszystkie koła sprawdzimy, które rozwiązanie jest lepsze.

Nissan X-Trail kontra Toyota RAV4Auto Bild
  • Nissan X-Trail to szeregowa hybryda, która w wersji z napędem na wszystkie koła e-4orce ma układ generujący łącznie 213 KM
  • Toyota RAV4 jest klasyczną hybrydą, w której wykorzystano trzy silniki – benzynowy oraz dwa elektryczne, a łączna moc układu odmiany 4x4 AWD-i wynosi 222 KM
  • Nissan X-Trail e-4orce w pięcioosobowej wersji kosztuje minimum 206 200 zł, natomiast Toyota RAV4 AWD-i to wydatek od 197 900 zł
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Bez ładowarki i bez konieczności uzupełniania prądu w akumulatorach, ale też bez korzyści związanych z użytkowaniem elektrycznego samochodu (bezpłatne parkowanie w centrum miasta, jazda buspasem). Ci, którzy jeżdżą klasycznymi (tzw. samoładującymi się hybrydami), nie liczą jednak na żadne przywileje, ale poszukują auta, które za sprawą niskiego zużycia paliwa ma być alternatywą dla diesla wybieranego głównie przez kierowców, którzy rocznie pokonują bardzo duże przebiegi.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji