Produkcja tych jednostek, które są udoskonalonymi wersjami silników wprowadzonych w 2001 roku, rozpoczęła się przed dwoma tygodniami. Do głównych zalet należy zaliczyć zwiększone osiągi, lepsze własności jezdne oraz poprawiona czystość spalin.

Rodzinę nowych silników o zapłonie samoczynnym tworzą trzy turbodoładowane jednostki. Najmocniejsza wersja D5 zyskała dodatkowe 22 KM i obecnie rozwija moc 185 KM. Wyraźnie wzrósł też maksymalny moment obrotowy, z 340 do 400 Nm. Daje to dodatkową siłę napędową oraz lepszą dynamikę zarówno przy niskich, jak i wysokich prędkościach obrotowych. Moc silnika 2.4D wzrosła ze 130 do 163 KM (maksymalny moment obrotowy z 280 do 340 Nm), zaś jednostki oznaczonej symbolem D ze 116 do 126 KM (z 280 do 300 Nm).

Do rozwiązań zastosowanych w nowym silniku, które przyczyniają się do zwiększenia osiągów należą zmieniony układ wtryskowy z nowymi wtryskiwaczami i zmodyfikowanym procesem wtrysku, nowej generacji turbosprężarka o większej turbinie napędowej i pochylonych łopatkach oraz ze sterowaniem elektronicznym, a także usprawniona wymiana ładunku, zapewniająca optymalny przepływ powietrza i spalin z niskimi stratami ciśnieniowymi.

Niższy poziom emisji zanieczyszczeń to zasługa nowej generacji systemu sterowania pracą silnika, z większą liczbą czujników w celu bardziej precyzyjnej regulacji; zmienionego układu recyrkulacji spalin (EGR), z szybszą regulacją przepływu; lepszego chłodzenia recyrkulowanych spalin; nowych rozwiązań przepustnicy z wprowadzonym elektronicznym sterowaniem oraz bezstopniowej regulacji zawirowań w komorze spalania.

W silniku zastosowano również nowe wysokowydajne świece żarowe ze sterowaniem elektronicznym w celu skrócenia procesu rozruchu zimnego silnika. Powiększony został reaktor katalityczny i wyposażony w czujnik tlenu, umożliwiający precyzyjną regulację składu spalin. Standardowo montowany jest we wszystkich wersjach powlekany filtr cząstek stałych (CDPF).