Choć stylistyka modelu Huayra nie jest już tak surowa, ascetyczna jak w przypadku Zondy, linia nadwozia nowego superbolidu nie pozostawia żadnych wątpliwości – Huayra jest od razu rozpoznawalna jako produkt firmy Horacio Pagano. Charakterystycznym elementem Pagani Huayra, podobnie jak w Zondzie, są otwierane do góry drzwi, po otwarciu których naszym oczom ukazuje się ekskluzywne wnętrze z otwartą kulisą zmiany biegów.
Pagani Huayra został zbudowany na zupełnie nowej karbonowo-tytanowej ramie przestrzennej typu monocoque. Całe nadwozie włoskiego bolidu wykonano z włókna węglowego. Dzięki użyciu lekkich materiałów Huayra waży zaledwie 1350 kg.
Zaraz za przedziałem pasażerskim umieszczono nową, podwójnie doładowaną jednostkę V12, produkowaną przez ekskluzywny oddział Mercedesa – AMG. Dwunastocylindrowa bestia osiąga moc ponad 700 KM i maksymalny moment obrotowy 1000 Nm. Tyle szczegółów technicznych – firma nie podała jeszcze osiągów.Ogromna moc silnika z Affalterbach (siedziba AMG) przenoszona jest na koła przez dwusprzęgłową skrzynię biegów o siedmiu przełożeniach. Pagani nie podało na razie ceny modelu Huayra, można się jednak spodziewać, że samochód będzie kosztował około 1 mln euro (4 mln zł).
Galeria zdjęć
Umarł Pagani Zonda, niech żyje Huayra
Umarł Pagani Zonda, niech żyje Huayra
Umarł Pagani Zonda, niech żyje Huayra
Umarł Pagani Zonda, niech żyje Huayra
Umarł Pagani Zonda, niech żyje Huayra
Umarł Pagani Zonda, niech żyje Huayra
Umarł Pagani Zonda, niech żyje Huayra
Umarł Pagani Zonda, niech żyje Huayra
Umarł Pagani Zonda, niech żyje Huayra
Umarł Pagani Zonda, niech żyje Huayra