Nowe Audi TT zobaczymy prawdopodobnie już w marcu, na salonie genewskim. Auto będzie zbudowane z wykorzystaniem modułów z nowej konstrukcji MQB, w której duży nacisk kładzie się na lekką konstrukcję.
Audi ma na tym polu spore doświadczenie i pieczętuje swoje osiągnięcia innowacyjnym projektem kokpitu swojego nowego kompaktowego coupe. Deska rozdzielcza tego modelu została zaprezentowana na targach elektroniki rozrywkowej w Las Vegas.
Dlaczego akurat tam? Nowy wzór kokpitu sportowego Audi został podyktowany połączeniem ekranu systemu MMI, który dotychczas umieszczano na środku deski rozdzielczej, z zestawem zegarów. Taki zabieg pociągnął za sobą wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w interfejsie wyświetlacza, w którym muszą się zmieścić zarówno wskazania o statusie auta (prędkość, obroty silnika, stan paliwa, temperatury cieczy) jak i multimedia, nastawy adaptatywnych podzespołów czy wreszcze nawigacji. Zegary są zatem wirtualne, a pozostałe funkcje mogą być wyświetlane w ich tle, bądź w konfiguracji ze zmniejszonymi tarczami instrumentów.Nie dziwi też fakt, że pierwszym detalem nowego TT, który prezentuje Audi, jest właśnie kokpit - w końcu ta marka wyróżnia się na tle konkurencji doskonale skrojonymi i wykonanymi wnętrzami. Innowatorami pod względem interfejsu czy sposobu obsługi byli jednak inni - Audi postanowiło zaskoczyć swoich rywali.Dzięki wyeliminowaniu centralnego wyświetlacza udało się znacznie obniżyć górną krawędź deski rozdzielczej. Intencją stylistów Audi było stworzenie bardziej surowej, sportowej atmosfery we wnętrzu. Pokrętła regulacji klimatyzacji umieszczono na kratkach nawiewu, a liczbę przycisków zredukowano do minimum - w tym także duża zasługa znanego z innych modeli Audi pokrętła MMI z dotykowym polem i 4 przyciskami bezpośredniego dostępu do różnych menu.
Sprawdźcie w naszej galerii zdjęć czy szybko byście się odnaleźli w takim wnętrzu sportowego Audi.
Galeria zdjęć
Pokrętła regulacji temperatury klimatyzacji umieszczono bezpośrednio na nawiewach w kształcie turbin. W bocznych kratkach znalazły się przyciski podgrzewania foteli
Zestaw zegarów i ekran systemu informacyjno-rozrywkowego Audi MMI połączono w jeden duży wyświetlacz umieszczony za kierownicą. Dzięki temu odelżono środkową część kokpitu i obniżono górną krawędź deski rozdzielczej. Jak twierdzi Audi – uzyskano dzięki temu znacznie bardziej surową, sportową atmosferę wnętrza. Systemem steruje się znanym m.in. z modelu A3 pokrętłem ze zintegrowanym gładzikiem oraz przy pomocy przycisków na kierownicy
Nie lada wyzwaniem dla grafików było zaprojektowanie interfejsu w taki sposób, by kierowca nie czuł się przytłoczony ilością wyświetlanych informacji
Domyślny układ to dwa duże wirtualne zegary po bokach, wskazania temperatury wody i poziomu paliwa na dole oraz menu po środku. U góry – m.in. status podłączonego telefonu, wybrane źródło dźwięku czy zasięg
Alternatywnym widokiem jest tzw. „Infotainment view” czyli zmniejszenie zegarów i prezentacja innych funkcji w tle, jak np. mapa nawigacji...
...menu systemu MMI...
...rozszerzone wskazania komputera pokładowego, z pomiarem ciśnienia doładowania i chwilowego spalania...
... lub wreszcie multimediów, np. wyboru albumu z funkcją przeglądania okładek biblioteki muzycznej