Nowe Audi TT zobaczymy prawdopodobnie już w marcu, na salonie genewskim. Auto będzie zbudowane z wykorzystaniem modułów z nowej konstrukcji MQB, w której duży nacisk kładzie się na lekką konstrukcję.

Audi ma na tym polu spore doświadczenie i pieczętuje swoje osiągnięcia innowacyjnym projektem kokpitu swojego nowego kompaktowego coupe. Deska rozdzielcza tego modelu została zaprezentowana na targach elektroniki rozrywkowej w Las Vegas.

Dlaczego akurat tam? Nowy wzór kokpitu sportowego Audi został podyktowany połączeniem ekranu systemu MMI, który dotychczas umieszczano na środku deski rozdzielczej, z zestawem zegarów. Taki zabieg pociągnął za sobą wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w interfejsie wyświetlacza, w którym muszą się zmieścić zarówno wskazania o statusie auta (prędkość, obroty silnika, stan paliwa, temperatury cieczy) jak i multimedia, nastawy adaptatywnych podzespołów czy wreszcze nawigacji. Zegary są zatem wirtualne, a pozostałe funkcje mogą być wyświetlane w ich tle, bądź w konfiguracji ze zmniejszonymi tarczami instrumentów.Nie dziwi też fakt, że pierwszym detalem nowego TT, który prezentuje Audi, jest właśnie kokpit - w końcu ta marka wyróżnia się na tle konkurencji doskonale skrojonymi i wykonanymi wnętrzami. Innowatorami pod względem interfejsu czy sposobu obsługi byli jednak inni - Audi postanowiło zaskoczyć swoich rywali.Dzięki wyeliminowaniu centralnego wyświetlacza udało się znacznie obniżyć górną krawędź deski rozdzielczej. Intencją stylistów Audi było stworzenie bardziej surowej, sportowej atmosfery we wnętrzu. Pokrętła regulacji klimatyzacji umieszczono na kratkach nawiewu, a liczbę przycisków zredukowano do minimum - w tym także duża zasługa znanego z innych modeli Audi pokrętła MMI z dotykowym polem i 4 przyciskami bezpośredniego dostępu do różnych menu.

Sprawdźcie w naszej galerii zdjęć czy szybko byście się odnaleźli w takim wnętrzu sportowego Audi.