Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Używane > Co warto kupić > Ford Focus, Mazda 3, Opel Astra i Volkswagen Golf, czyli rynkowe hity z dieslem! Który będzie najlepszym wyborem?

Ford Focus, Mazda 3, Opel Astra i Volkswagen Golf, czyli rynkowe hity z dieslem! Który będzie najlepszym wyborem?

Ford Focus, Mazda 3, Opel Astra czy Volkswagen Golf – który 10-letni kompakt wygra to starcie? Na celownik bierzemy 5-drzwiowe wersje hatchback, z turbodieslem ok. 1,6 l pod maską, a do wydania mamy 15-20 tys. zł

Porównanie 10-letnich kompaktówŹródło: Auto Świat / Auto Świat
  • 10-letnie kompakty z niedużym dieslem cieszą się dużym wzięciem wśród aut z drugiej ręki.
  • Najwięcej przyjemności z jazdy dają Volkswagen Golf VI i Ford Focus II. Nieźle prowadzi się też Mazdę 3 II. Natomiast najsłabiej pod tym względem wypada Opel Astra III.
  • Za 15-20 tys. zł kupicie auto w niezłym stanie, ale uważajcie: na rynku nie brakuje egzemplarzy po powypadkowych i z cofniętym licznikiem!

Samochody kompaktowe od lat cieszą się dużym wzięciem na rynku wtórnym, szczególnie gdy mają ok. 10 lat, średniej wielkości diesla pod maską i kosztują 15-20 tys. zł. A zupełny top w tym kręgu tworzą: Opel Astra, Ford Focus i Volkswagen Golf! Są najchętniej sprowadzane, najczęściej kupowane. To gorący towar, którym łatwo się... sparzyć! Jak uniknąć potencjalnych problemów? Które z tych aut będzie najlepszym wyborem? Do walki stają: Ford Focus 1.6 TDCi, Opel Astra 1.7 CDTI, VW Golf 1.6 TDI, a stawkę uzupełnia Mazda 3 1.6 CD, która może nie ma tak dużej siły przebicia, ale konstrukcyjnie jest zbliżona do europejskich konkurentów, może więc okazać się ciekawą propozycją. Moc silników oscyluje od 105 do 110 KM, a do wydania mamy 15-20 tys. zł.

Ford Focus – jego zaleta jest bardzo atrakcyjna cena

Źródło: Auto Świat / Auto Świat

Zacznijmy od Forda Focusa. Debiutująca w 2004 r. druga generacja nie szokowała już tak stylem, jak poprzednia. Samochód na tle rywali stał się po prostu estetycznym kompaktem. Na szczęście lifting przeprowadzony w 2007 r. dodał nadwoziu trochę dynamizmu, a właśnie auta po modernizacji są w kręgu naszego zainteresowania. Ceny Forda Focusa wersji 1.6 TDCi startują od ok. 10 tys. zł, a 10-letnie egzemplarze kupicie za 14-16 tys. zł. Cena jest więc mocnym punktem Focusa! Dobrze oceniamy też walory użytkowe kabiny.