Auto Świat Używane Co warto kupić Nikt nie chce tych diesli. Tylko mechanicy je lubią, bo dają im zarobić

Nikt nie chce tych diesli. Tylko mechanicy je lubią, bo dają im zarobić

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Lista niechcianych diesli zawiera aż 11 silników wysokoprężnych, których naprawy są drogie i niemal pewne, bo te motory psują się wyjątkowo często. Pękające wały, pompowtryskiwacze, które psują się od samego patrzenia na nie — to tylko te najbardziej oczywiste problemy. Których diesli nie kupować, jeżeli nie lubimy spędzać dni u mechanika?

Volkswagen Passat 2.0 TDI PD
Zobacz galerię (22)
Auto Bild
Volkswagen Passat 2.0 TDI PD
  • Łatwo się na nie nadziać, bo samochody z tymi silnikami zwykle mają atrakcyjne lub bardzo atrakcyjne ceny. Nic dziwnego. Prędzej czy później przysporzą swoim właścicielom poważnych problemów
  • Dawno temu diesle były synonimem długowieczności. Obecnie to częściej większe ryzyko awarii
  • Jeśli sądzisz, że są producenci, którym udało się uniknąć wpadek, jesteś w błędzie. Na naszej liście znajdziesz niemal każdą markę

Eksploatacja nowoczesnych jednostek wysokoprężnych nie jest łatwa. Dopóki są sprawne, jeżdżą świetnie, zapewniając dobrą dynamikę i rozsądne spalanie. Niestety, połączenie wieku, przebiegu, zaniedbań serwisowych i wysokich cen części oznacza jedno: coraz częściej zakup używanego auta z dieslem to zabawa w sapera – uda się i będzie jeździł bez wydatków lub się nie uda i nakłady przewyższą oszczędności z paliwa.

Nowoczesne diesle są bardzo skomplikowane i trudno zachować ich pełną sprawność.

Komplikacja techniczna oznacza też, że częściowa naprawa, choć wydaje się droga, nie przyniesie spodziewanych korzyści. Jeśli zamontujecie turbinę po regeneracji, przedmuchacie lub wyczyścicie sitka i rurki olejowe, ale pozostawicie zabrudzony filtr DPF czy kolektor dolotowy lub niesprawne wtryskiwacze, to awaria powróci.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak