Przyjemna stylistyka karoserii Peugeota 208 znajduje dalszy ciąg w ciekawie zaprojektowanym wnętrzu. Co ciekawe w Peugeocie 208 zrezygnowano z dodatkowych nadwozi (207 występowało też jako kombi), pozostawiono 3— lub 5-drzwiowe hatchbacki.
Peugeot 208 nie pretenduje do miana najprzestronniejszych w segmencie, ale też nie powiemy, żeby było w nich ciasno. W tym modelu spory nacisk położono na styl i multimedia, od środkowego (zazwyczaj) poziomu Active jest np. duży ekran do (wygodnej) obsługi wentylacji czy audio. Podczas liftingu w 2015 r. auto zyskało m.in. asystenta miejskiego hamowania awaryjnego.
Peugeot 208 — czy bogate wyposażenie nie oznacza kłopotów z elektroniką?
Zaświecenie się kontrolki w zestawie zegarów Peugeota 208 nie jest tu może niczym nadzwyczajnym, ale powód często okazuje się błahy, np. za wiele niedziałających systemów odpowiada awaryjny czujnik położenia pedału hamulca. Producent postawił na nowoczesne silniki benzynowe. Litrowa odmiana nie jest (jak się czasem uważa) motorem Toyoty – te znajdziecie w mniejszym 108. To jednostka pokrewna z 1.2 PureTech.
Silnik przez mechaników jest oceniany wyżej niż VTi, ale coraz częściej zgłaszane są problemy ze zwiększonym zużyciem paliwa, znaną przypadłością okazuje się też łuszczący się pasek rozrządu, który potrafi zatkać smok olejowy. Po zakupie warto przeprowadzić większą inspekcję wraz z czyszczeniem miski olejowej i wymianą paska.
Jego stan należy też kontrolować podczas każdego przeglądu. Pierwszą wymianę paska zaplanowano po 175 tys. km, ale kolejne już co 100 tys. km (potem jeszcze te zalecenia modyfikowano). Najpopularniejszy wariant 82-konny jeździ całkiem przyzwoicie, ale na drodze świetnie wypada Peugeot 208 w wersji 110 KM (turbo, wtrysk bezpośredni).
Znacznie lepiej wygląda sytuacja z dieslami, Peugeot długo wykorzystywał dobrze znany, dopracowany 8-zaworowy motor 1.6 HDi.
W Peugeocie 208 niełatwo połapać się w skrzyniach biegów. Do wersji 1.2/82 KM przewidziano w opcji przekładnię zautomatyzowaną, zaś do 110 KM – klasyczny automat 6-biegowy. W Peugeocie 208 1.4 VTi pracować może skrzynia automatyczna, ale tylko z 4 biegami. W dieslach opcjonalnie montowano przekładnie zautomatyzowane (niezbyt polecane – utrudniony serwis).
Peugeot 208 — typowe usterki
- Peugeot 208 usterki karoserii — dobra trwałość nadwozia, koroduje tłumik.
- Peugeot 208 usterki elektryki — uszkodzony wyłącznik położenia pedału hamulca, zawiesza się komputer pokładowy, uszkodzenie wtyczki czujnika położenia wału.
- Peugeot 208 usterki układu napędowego — problematyczne VTi: przegrzanie, uszkodzenie głowicy, zużycie łańcucha, spalanie oleju, problemy z zaworami zmiennych faz. W 1.2 luz na wale, uszkodzenia paska, zużycie oleju. W 1.5 uszkodzenie łańcucha łączącego wałki, w 1.4 przecieki w chłodnicy spalin EGR.
- Peugeot 208 usterki zawieszenia — hałasy z zawieszenia (uszkodzone amortyzatory tylne lub górne mocowanie przednich).
Peugeot 208 — popularne silniki
1.2 PT | 1.4 HDI | 1.6 HDI | |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R3/12 | t.diesel R4/8 | t.diesel R4/8 |
Układ rozrządu | DOHC | OHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1199 | 1398 | 1560 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 60/82/5750 | 50/68/4000 | 68/92/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 118/2750 | 160/1750 | 230/1750 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 178 | 163 | 185 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 12,2 | 13,5 | 10,9 |
Spalanie (l/100 km)** | 5,5/3,9/4,5 | 4,4/3,4/3,8 | 4,2/3,3/3,6 |
*osiągi wersji podstawowej, **zużycie paliwa wg EU: miasto/poza miastem/średnie
Peugeot 208 — eksploatacja
- Peugeot 208 wymiany oleju — co 20-30 tys. km, lub co roku
- Peugeot 208 wymiana filtra kabinowego — co 20-30 tys. km, lub co 2 lata
- Peugeot 208 wymiana filtra powietrza — co 50-80 tys. km, lub co 4 lata
- Peugeot 208 wymiana świec zapłonowych — co 50-60 tys. km
- Peugeot 208 wymiana płynu hamulcowego — co 2 lata
- Peugeot 208 wymiana płynu chłodzącego — co 175 tys. km lub 10 lat
- Peugeot 208 wymiana napędu rozrządu — co 100 tys. km lub 6 lat w silnikach 1.0 i 1.2, co 175 tys. km lub 10 lat w silnikach diesla
Uwagi: wiele zmian, warto dokładnie sprawdzić interwały dla danej wersji/rocznika.
Peugeot 208 — naszym zdaniem
Czytaj więcej o PEUGEOT 208Peugeot 208 to od lat jeden z najpopularniejszych modeli na europejskich rynkach. Jego największą zaletą jest stylowy wygląd nie tylko karoserii, ale również wnętrza. W przypadku Peugeota 208 pierwszej generacji możemy wybierać spośród silników wolnossących jak i doładowanych. Te pierwsze zadowolą głównie tych, którzy poszukują auta głównie do miasta. Jeśli zależy wam na osiągach to w przypadku silników benzynowych optymalnym wyborem jest 110 konny silnik 1.2 Puretech. Jeśli podróżujecie dużo to diesle 1.4 jak i 1.6 HDi będą optymalnym wyborem.