Trzeba jednak pamiętać, że jest drogi w serwisowaniu – kosztowna będzie wymiana osprzętu. Optymalnym wyborem wydaje się benzyniak 2.0, który zapewnia satysfakcjonującą dynamikę i jest trwały, choć warto pamiętać, że po większych przebiegach (200-300 tys. km) potrafi palić dość dużo oleju silnikowego.
Zdarzają się też auta z benzyniakiem 2.4, ale to egzemplarze głównie z rynku amerykańskiego – uwaga: często z powypadkową przeszłością! Na plus zaliczamy przestronne wnętrze i pojemny bagażnik, dlatego wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny. Auto można mieć w wersji 4x4. Wprawdzie nie jest to efektywny napęd, ale wystarczy do jazdy po zaśnieżonej drodze.
Polecane silniki: 2.0, 2.2 i-CDTi
Plusy
Trwała konstrukcja, łatwa odsprzedaż, przestronne wnętrze, pojemna część bagażowa (527-1568 l).
Minusy
Wysokie ceny aut i części zamiennych (szczególnie do diesla 2.2 i-CDTi), duża podatność na korozję.
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | łańcuch | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1998 | 2354 | 2204 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 110/150/5500 | 118/160/5500 | 103/140/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 192/4000 | 220/4500 | 340/2000 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 180 | 180 | 183 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 9,6 | 10,0 | 10,6 |
Spalanie (l/100 km)** | 11,9/8,4/9,7 | bd. | 8,1/5,9/6,7 |
Nasza ocena: 4