Trzeba jednak pamiętać, że jest drogi w serwisowaniu – kosztowna będzie wymiana osprzętu. Optymalnym wyborem wydaje się benzyniak 2.0, który zapewnia satysfakcjonującą dynamikę i jest trwały, choć warto pamiętać, że po większych przebiegach (200-300 tys. km) potrafi palić dość dużo oleju silnikowego.

Zdarzają się też auta z benzyniakiem 2.4, ale to egzemplarze głównie z rynku amerykańskiego – uwaga: często z powypadkową przeszłością! Na plus zaliczamy przestronne wnętrze i pojemny bagażnik, dlatego wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny. Auto można mieć w wersji 4x4. Wprawdzie nie jest to efektywny napęd, ale wystarczy do jazdy po zaśnieżonej drodze.

Polecane silniki: 2.0, 2.2 i-CDTi

Plusy

Trwała konstrukcja, łatwa odsprzedaż, przestronne wnętrze, pojemna część bagażowa (527-1568 l).

Minusy

Wysokie ceny aut i części zamiennych (szczególnie do diesla 2.2 i-CDTi), duża podatność na korozję.

Dane techniczne 2.0 2.4 2.2 i-CDTi
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1998 2354 2204
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 110/150/5500 118/160/5500 103/140/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 192/4000 220/4500 340/2000
Prędkość maksymalna (km/h)* 180 180 183
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 9,6 10,0 10,6
Spalanie (l/100 km)** 11,9/8,4/9,7 bd. 8,1/5,9/6,7

Nasza ocena: 4