Trzeba jednak pamiętać, że jest drogi w serwisowaniu – kosztowna będzie wymiana osprzętu. Optymalnym wyborem wydaje się benzyniak 2.0, który zapewnia satysfakcjonującą dynamikę i jest trwały, choć warto pamiętać, że po większych przebiegach (200-300 tys. km) potrafi palić dość dużo oleju silnikowego.
Zdarzają się też auta z benzyniakiem 2.4, ale to egzemplarze głównie z rynku amerykańskiego – uwaga: często z powypadkową przeszłością! Na plus zaliczamy przestronne wnętrze i pojemny bagażnik, dlatego wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny. Auto można mieć w wersji 4x4. Wprawdzie nie jest to efektywny napęd, ale wystarczy do jazdy po zaśnieżonej drodze.
Polecane silniki: 2.0, 2.2 i-CDTi
Plusy
Trwała konstrukcja, łatwa odsprzedaż, przestronne wnętrze, pojemna część bagażowa (527-1568 l).
Minusy
Wysokie ceny aut i części zamiennych (szczególnie do diesla 2.2 i-CDTi), duża podatność na korozję.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/16
|
benz. R4/16
|
t.diesel R4/16
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
DOHC
|
DOHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
łańcuch
|
łańcuch
|
łańcuch
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1998
|
2354
|
2204
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
110/150/5500
|
118/160/5500
|
103/140/4000
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
192/4000
|
220/4500
|
340/2000
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
180
|
180
|
183
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
9,6
|
10,0
|
10,6
|
Spalanie (l/100 km)**
|
11,9/8,4/9,7
|
bd.
|
8,1/5,9/6,7
|
Nasza ocena: 4