Logo
UżywaneCzy to faktycznie "motoryzacyjny złom"? Nastoletnie auta, które nadal budzą podziw

Czy to faktycznie "motoryzacyjny złom"? Nastoletnie auta, które nadal budzą podziw

  • Większość aut wyprodukowanych w okolicach 2009-2010 r. ma już ważne systemy poprawiające bezpieczeństwo i obniżające emisję spalin.
  • Korozja w przypadku aut, które mają teraz kilkanaście lat, jest znacznie mniejszym problemem, niż była w przypadku aut, które były w tym wieku kilkanaście lat temu
  • Największy problem z nastoletnimi autami jest taki, że koszty poważnych napraw mogą być niewspółmiernie wysokie do ich aktualnej wartości.
  • Nie bez powodu auta luksusowe tracą na wartości szybciej niż popularne, niedrogie w obsłudze modele
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Przez wiele lat handlarze z Polski uchodzili za "czyścicieli" niemieckich, francuskich czy holenderskich placów z używanymi autami. To nieprawda, że do Polski trafiały najgorsze auta! Auta w najgorszym stanie – byle jeżdżące i niezbyt skomplikowane, najchętniej japońskie i francuskie z Europy Zachodniej trafiały do Afryki. Od pewnego czasu jest jednak tak, że w Polsce kilkuletnie, atrakcyjne, zadbane auta używane są z reguły tańsze niż w Niemczech, Belgii czy Francji. Do Polski opłaca się sprowadzać auta starsze, najlepiej wymagające napraw lub co najmniej "dopieszczenia", takie, na które na bardziej wymagających rynkach chętnych jest mniej. Warto jednak wiedzieć, że przez kryzys także w Europie Zachodniej auta używane wyraźnie podrożały – według szacunków ekspertów, w Niemczech samochody w wieku od 10 do 20 lat w ciągu ostatniego r. stały się średnio o ok. 30 proc. droższe.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium