Premierę miał jako Fiat Gingo. Po protestach koncernu Renault, który uznał, że jest to zbyt podobna nazwa do Twingo, Fiat zaczął się zastanawiać nad jej zmianą. Ostatecznie jesienią 2003 roku powrócono do znanej już w koncernie nazwy - Panda.

Jak mijał czas?

Nowemu niedźwiadkowi włoscy designerzy nadali kanciaste kształty, które przypominały większy model Fiata Multipla. Pierwsza generacja Pandy produkowana była jedynie w wersji trzydrzwiowej, a obecne przyszła na świat już w bardziej praktycznej, pięciodrzwiowej. W tym okresie takim rozwiązaniem mógł się pochwalić jedynie południowokoreański koncern w Matizie. Natomiast zarówno Renault jak i Ford produkowały jedynie trzydrzwiowych konkurentów. Od 2005 roku konkurencją Pandy stały się kolińskie trojaczki - Citroën C1, Peugeot 107 i Toyota Aygo, które produkowane są z dwóch wersjach nadwozia - trzy- i pięciodrzwiowej.