Auto Świat Używane Kompaktowe kombi: Kia ceed czy VW Golf?

Kompaktowe kombi: Kia ceed czy VW Golf?

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Cee’d nie jest modelem produkowanym na licencji VW, nie naśladuje też w bezpośredni sposób rozwiązań technicznych Golfa. Ale Kia, projektując swój kompakt, starała się dorównać niemieckiemu konkurentowi. I to się udało!

Kia cee'd SW i Volkswagen Golf V Variant
Zobacz galerię (14)
Auto Świat
Kia cee'd SW i Volkswagen Golf V Variant

Ile warte jest doświadczenie w projektowaniu aut? Kompaktowego Golfa Volkswagen produkuje już od blisko 40 lat (!), zaś cee’d jest właściwie… pierwszym modelem tej klasy koreańskiego producenta. Jeszcze w latach 80. XX wieku praktycznie nikt w Europie nie słyszał o dalekowschodniej marce. Opracowany i produkowany w Europie cee’d stara się naśladować sprawdzone wzorce. Odpowiedź na pytanie, któremu autu lepiej zaufać, nasuwa się więc sama, jednak może okazać się błędna, gdyż cee’d walczy z Golfem jak równy z równym i w tym pojedynku nie stoi na straconej pozycji.Więcej wydamy na Golfa. Czy warto? Przeglądając oferty ogłoszeniowe, łatwo zauważyć, że Kia jest znacznie tańsza. Żeby zdobyć rynek, Koreańczycy sprzedawali swoje auta o wiele taniej niż niemieccy konkurenci, co znajduje odzwierciedlenie również na rynku wtórnym. Nadwozie kombi zadebiutowało niemal rok po hatchbacku (w 2007 r.) i nawet ciekawie wyglądające oferty z dwulitrówką (do porównania wzięliśmy odmiany benzynowe o mocach zbliżonych do 140 KM) znajdziemy w cenie poniżej 25 tys. zł. Golf V pojawił się znacznie wcześniej, ale nie dotyczy to wersji kombi, gdyż ta trafiła na rynek dopiero w 2007 r. W tym przypadku na odmianę 1.4 TSI trzeba przeznaczyć co najmniej 30 tys. zł. Różnica niby nie taka straszna – 6 tys. zł – ale pamiętajcie, że to o 25 proc. drożej.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
Powiązane tematy: