Na liście usterkowych podzespołów najczęściej pojawia się mechaniczna skrzynia biegów, układ hamulcowy, trafiają się też wycieki oleju, a nawet wady lakiernicze karoserii. Mało atrakcyjnie prezentuje się też gama silników. W samochodzie tego typu największym powodzeniem cieszą się diesle, a Mercedes proponował wyłącznie stare jednostki 2.3: wolnossącą 79 KM lub z doładowaniem 98 KM.

Mercedes Vito 110 - skuteczne odświeżenie

Zupełnie odmieniony zdaje się być Mercedes Vito oferowany od 1999 roku. Po czterech latach produkcji zdecydowano się na istotne odświeżenie gamy. Nowe auta cieszą się zdecydowanie lepszą opinią. Mają zmodyfikowanych wiele podzespołów, np. inna jest skrzynia biegów, w której olej wymieniać należy dwa razy rzadziej (co 90 tys. km). Z 15 na 22,5 tys. km wydłużono też okresy międzyprzeglądowe.