Nissan Micra trafił do produkcji japońskiej marki w roku 1982 roku, ale dopiero druga generacja pokazała na co stać Nissana. Model zgubił swoje kanciaste kształty na rzecz bardziej przyjemnej dla oka sylwetki. Nissan Micra K11 przypadł do gustu zwłaszcza paniom i to nie to tylko ze względu na potulny wygląd. Model charakteryzuje się niewielkimi wymiarami, dzięki czemu łatwo wciśnie się w parkingowe szczeliny. Poza tym pozycja za kółkiem Micry dostarcza sporej widoczności. Niektórzy pewnie jeszcze pamiętają, że samochód służył adeptom sztuki prowadzenia samochodów w szkołach nauki jazdy tuż obok Fiata Punto. Nissan Micra został doceniony także przez ekspertów i uzyskał tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1993.
Model był produkowany w Japonii oraz w Wielkiej Brytanii. Podczas gdy u nas przyjęła się nazwa Micra, na japońskim rynku sprzedawany był pod nazwą March.
Na rynku europejskim model można było dostać w wersji hatchback 3- lub 5- drzwiowej, ale to nie wszystkie oblicza Micry. Samochód istniał także jako rodzinne kombi, uterenowiona wersja z napędem 4x4, a także kabriolet.
W bagażniku Nissana znajdziemy przestrzeń na 205 litrów naszych zakupów, a gdy złożymy tylne fotele, pojemność zwiększa się do 960 litrów.
II generacja samochodu pojawiła się na rynku w 1992 roku. Początkowo japońska marka oferowała model z 1-litrową jednostką benzynową, która generowała 55 KM mocy oraz 75-konną o pojemności 1,3 litra. W późniejszym okresie pojawił się silnik 1.0 o mocy 60 KM oraz motor 1.4 generujący 82 KM. W ofercie nie zabrakło również jednostki wysokoprężnej. Był to motor 1.5 D generujący 57 KM mocy.
Najmocniejszy model potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 11,9 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 170 km/h. Wynik raczej nikomu nie zaimponuje, ale nie zapominajmy, że jest to samochód stworzony do niewielkich odległości i jazdy z prędkością nieprzekraczającą 50 km/h i w tym środowisku sprawdza się najlepiej. Ponadto próbując wycisnąć z autka wysokie prędkości, możemy zapomnieć o słuchaniu radia podczas jazdy, nie mówiąc już o swobodnej rozmowie.
Pierwszy face lifting Micry II generacji przeprowadzono w 1996 roku, ale poważniejsze zmiany, w tym lekkie poprawienie wyglądu zewnętrznego wprowadzono dopiero dwa lata później. W produkcji europejska wersja II generacji Nissana Micry znajdowała się do 2003 roku.
Właściciel Nissana Micry raczej nie powinni narzekać na częste usterki samochodu, ale nie zapomnijmy, że wariant K11 ma już swoje lata. Największym problemem będzie niestety rdza, która atakuje zarówno elementy nadwozia, jak i podwozia, w tym końcówkę układu wydechowego. Samochód może mieć kłopoty z rozruchem, wycieki oleju, a także problemy z układem elektrycznym. Ponadto tarcze hamulcowe dosyć szybko podlegają wymianie, podobnie jak łańcuch rozrządu.
Nissan Micra, ze względu na niską cenę jest dobrym wyborem na pierwszy samochód lub też pojazd do codziennych dojazdów do pracy. Model jest łaskawy, jeśli chodzi o apetyt na paliwo. W zależności od wersji spala ok. 6-7,5 l/100 km.
Samochód w najsłabszej wersji benzynowej 1.0 kupimy nawet do 2 tys. zł, ale warto poszukać nieco droższych egzemplarzy. Przeznaczając na samochód ok. 4-5,5 tys. zł możemy dostać Micrę z okresu produkcji po 2000 roku, która dodatku będzie całkiem nieźle wyposażona. Na pokładzie miejskiego maluch Nissana znajdziemy m.in. ABS, poduszki powietrzne, klimatyzację, centralny zamek, wspomaganie kierownicy oraz immobiliser.