Dzięki ponad 40 różnym eksponatom, w tym samochodom, zwiedzający mogą doświadczyć świata przyszłej motoryzacji w sposób interaktywny i w formie zabawy. Od tego czasu miejsce to odwiedziło ponad 75.000 gości, a ponad 1800 osób skorzystało z jazdy próbnej samochodami z napędem elektrycznym.

Produkcja w drezdeńskiej Manufakturze rozpocznie się ponownie na początku kwietnia 2017 roku i początkowo będzie prowadzona na jedną zmianę. Poza tym Drezno, obok „Autostadt” w Wolfsburgu, stanie się miejscem, w którym klienci będą odbierali elektryczne i hybrydowe samochody Volkswagena – modele e-up!, e-Golf oraz Golfa GTE i Passata GTE. „Volkswagen chce nadal produkować auta w Dreźnie. Tak jak obiecywaliśmy, wznowimy działalność Szklanej Manufaktury, a pierwszym samochodem, który tam powstanie będzie e-Golf. To początek nowej ery o znamiennym znaczeniu”, stwierdził członek zarządu ds. rozwoju, Frank WelschWelsch.

„Dzięki temu, że w jednym miejscu można tu śledzić proces produkcji auta elektrycznego, odebrać je, a także wziąć udział w specjalnych wydarzeniach oraz odbyć jazdę próbną samochodem zasilanym energią elektryczną, wizyta w Szklanej Manufakturze staje się dla klientów niezapomnianym przeżyciem. Będziemy tu pokazywać przyszłe rozwiązania motoryzacyjne w sposób jak najbliższy realiom”, podkreślił prof. dr Siegfried Fiebig, rzecznik zarządu Volkswagen Saksonia. „Cieszymy się bardzo, że od kwietnia w Szklanej Manufakturze znowu ruszy produkcja – i to aut elektrycznych, do których należy przyszłość”, powiedział przewodniczący Rady Zakładowej Thomas Aehlig. Nawiązując do powrotu załogi do szklanej Manufaktury stwierdził: „To dobrze, że pierwsza grupa pracowników wznowi pracę w Dreźnie. Spodziewamy się, że wkrótce zostaną podjęte kolejne kroki w tym kierunku”.

Przed dwoma tygodniami Volkswagen Saksonia i Drezno, stolica landu, podpisały zakrojoną na szeroką skalę umowę o współpracy. Zapowiedziano w niej przekształcenie Drezna w modelowe miasto wykorzystujące transport elektryczny, cyfryzację oraz innowacyjne sposoby zarządzania ruchem. Konkretnie oznacza to szeroką rozbudowę infrastruktury ładowania, całkowite przestawienie transportu miejskiego na pojazdy elektryczne, innowacyjne projekty z zakresu car-sharingu, a także stworzenie inkubatora przedsiębiorczości dla start-upów z zakresu usług transportowych.