Przez dziesięciolecia Volkswagen Passat był bestsellerem, gwarantował niemieckiemu producentowi dobrą sprzedaż i zyski. Jednak świat się zmienił i na Starym Kontynencie model ten stał się już za mało lifestylowy, w USA - za drogi, a w Chinach - za mały.
Najnowsza generacja, podobnie jak VW Golf, powstała na nowej moduLowej platformie. Auto ma do 2 791 mm powiększony rozstaw osi, jest szersze i o 12 mm niższe.
Generacja | B8 | B7 | Różnice [mm] |
Długość [mm] | 4767 | 4769 | -2 |
Szerokość [mm] | 1832 | 1820 | +12 |
Wysokość [mm] | 1456 | 1470 | -14 |
Rozstaw osi [mm] | 2791 | 2712 | +79 |
Pojemność bagażnika - sedan/kombi [l] | 586/650 | 565/603 | +21/+47 |
Dzięki zastosowaniu utwardzonej, odpornej na odkształcenia i lżejszej stali oraz stalowych elementów formowanych na gorąco - konstruktorom udało się o 85 kg zmniejszyć masę własną pojazdu.
Nowy Volkswagen Passat trafi do sprzedaży w Europie jesienią 2014 roku. W ofercie znajdą się następujące jednostki napędowe: benzynowe - 1.4 TSI o mocy 125 KM lub 150 KM, 1.8 TSI o mocy 180 KM, 2.0 TSI o mocy 220 KM lub 280 KM i wysokoprężne - 1.6 TDI o mocy 120 KM oraz 2.0 TDI o mocy 150 KM, 184 KM lub 240 KM. Nie zabraknie także w ofercie wersji plug-in hybrid, która stanowi połączenie jednostki benzynowej 1.4 TSI o mocy 156 KM i silnika elektrycznego o mocy 80 kW.
Sprzedaż nowego Volkswagena Passata rozpocznie się w Niemczech 10 lipca 2014 r. Oficjalna cena sedana to 25 875 euro, a wersji kombi - 25 950 euro.