Przez dziesięciolecia Volkswagen Passat był bestsellerem, gwarantował niemieckiemu producentowi dobrą sprzedaż i zyski. Jednak świat się zmienił i na Starym Kontynencie model ten stał się już za mało lifestylowy, w USA - za drogi, a w Chinach - za mały.
Najnowsza generacja, podobnie jak VW Golf, powstała na nowej moduLowej platformie. Auto ma do 2 791 mm powiększony rozstaw osi, jest szersze i o 12 mm niższe.
Generacja | B8 | B7 | Różnice [mm] |
Długość [mm] | 4767 | 4769 | -2 |
Szerokość [mm] | 1832 | 1820 | +12 |
Wysokość [mm] | 1456 | 1470 | -14 |
Rozstaw osi [mm] | 2791 | 2712 | +79 |
Pojemność bagażnika - sedan/kombi [l] | 586/650 | 565/603 | +21/+47 |
Dzięki zastosowaniu utwardzonej, odpornej na odkształcenia i lżejszej stali oraz stalowych elementów formowanych na gorąco - konstruktorom udało się o 85 kg zmniejszyć masę własną pojazdu.
Nowy Volkswagen Passat trafi do sprzedaży w Europie jesienią 2014 roku. W ofercie znajdą się następujące jednostki napędowe: benzynowe - 1.4 TSI o mocy 125 KM lub 150 KM, 1.8 TSI o mocy 180 KM, 2.0 TSI o mocy 220 KM lub 280 KM i wysokoprężne - 1.6 TDI o mocy 120 KM oraz 2.0 TDI o mocy 150 KM, 184 KM lub 240 KM. Nie zabraknie także w ofercie wersji plug-in hybrid, która stanowi połączenie jednostki benzynowej 1.4 TSI o mocy 156 KM i silnika elektrycznego o mocy 80 kW.
Sprzedaż nowego Volkswagena Passata rozpocznie się w Niemczech 10 lipca 2014 r. Oficjalna cena sedana to 25 875 euro, a wersji kombi - 25 950 euro.
Galeria zdjęć
Tylna część pojazdu prezentuje się nowocześnie.
Profil sedana jest równie udany jak linia boczna kombi.
Wersja kombi oferuje pasażerom komfort i dużo przestrzeni bagazowej.
W najnowszej ofercie nie mogło zabraknąć pięknego kombi.
Nowy sedan ma zrewolucjonizować klasę średnią.
Ostatnie godziny przed premierą.
Na desce nie zebrakło miejsca dla tradycyjnego zagarka.
Pozostawiono tradycyjne okrągłe zegary.
Auto otrzymało nowe oświetlenie.
Wnętrze nowego króla klasy średniej prezentuje się naprawdę luksusowo.
Nowy sedan ma obecnie atrakcyjniejszy tył.
Nowy model otrzymał najnowocześniejsze jednostki napędowe, spełniające wymagania normy szkodliwych spalin Euro6.
Obecnie wnętrze prezentuje się jeszcze bardziej luksusowo.
Na desce rozdzielczej zamontowano duży dotykowy wyświetlacz sterujący multimediami dostępnymi na pokładzie pojazdu.
Kierowca ma przed sobą wyświeltacz z nawigacją satelitarną.
W ofercie są nowoczesne przekładnie manualne i automatyczne DSG.
To z całą pewnością najładniejsze kombi w klasie średniej.
Multimedialny wyświetlacz ułatwia sterowanie klimatyzacją.
Nowe tylne światła zespolone.
Wersja kombi prezentuje się wyjatkowo atrakcyjnie.
Wersja kombi prezentuje się wyjątkowo atrakcyjnie.