Mały, ale szatan – tak można najkrócej określić nowego Volkswagena Polo GTI. Pod maską auto ma silnik 1.8 TSI o mocy 192 KM, „setkę" osiąga po 6,7 sekundy, a rozpędza się do 236 km/h.
Nowy Volkswagen Polo GTI zadebiutował we wrześniu 2014 r. na salonie samochodowym w Paryżu, a teraz można już zamawiać go w salonach dilerów Volkswagena. Auto 3-drzwiowe, z automatyczną skrzynią DSG kosztuje 85 590 zł.
W seryjnym wyposażeniu Volkswagena Polo GTI ma sportowe zawieszenie, 17-calowe felgi z oponami 215/40, tylny spoiler, reflektory przeciwmgłowe, a we wnętrzu: sportową kierownicę wielofunkcyjną obszytą skórą, komputer pokładowy, nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, sportowe fotele – podobne do tych, jakie są w Golfie GTI.
Do seryjnego wyposażenia Volkswagena Polo GTI należy też klimatyzacja, system audio z 5-calowym ekranem dotykowym oraz system XDS – elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. System XDS pozwala na dynamiczne pokonywanie zakrętów bez uślizgów kół.
Na razie jedyną skrzynią w Polo GTI jest automat DSG, w przyszłym roku dostępna będzie także wersją z manualną, 6-biegową skrzynią.
Wersja 5-drziowa Volkswagena Polo GTI kosztuje 86 730 zł, czyli 1140 zł drożej od wersji 3-drzwiowej. W opcji można zamówić panoramiczny szklany dach za 2920 zł, reflektory LED – za 3320 zł, kurtyny powietrzne dla pasażerów tylnych siedzeń – 2450 zł, pakiet zawierający m.in. tempomat za 1500 zł.
Volkswagen Polo GTI w kolorze czarnym lub czerwonym nie wymaga dopłaty, lakier metaliczny kosztuje dodatkowo 1840 zł.
Zamówione teraz VW Polo GTI są już z rocznika 2015. Odbiór pod koniec stycznia 2015 roku.
Galeria zdjęć
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.