Volkswagen Polo GTI to nowy silnik z większą liczbą koni mechanicznych pozwala osiągnąć „setkę” w 6,7 s i rozpędzić się do 236 km/h. Duże zmiany są także w zawieszeniu i układzie kierowniczym.
Polo GTI na torze w WalnecjiŹródło: Auto Świat / ACZ
Zastanawialiśmy się dlaczego Volkswagen kazał czekać fanom Polo GTI prawie rok na zmodernizowaną wersję? Teraz już wiemy i uważamy, że było warto!
Pod maskę Polo GTI trafił nowy, 1,8-litrowy doładowany benzynowy silnik TSI, który dysponuje większą o 12 KM mocą niż poprzednik. Ten czterocylindrowy motor charakteryzuje się także podwójnym wysokociśnieniowym systemem wtrysku (200 barów) oraz systemem zmiennych faz rozrządu. Choć nowa jednostka ma większą pojemność (przed liftingiem 1.4 TSI) to jej masa jest niższa o 5,4 kg.
Nowy Volkswagen Polo GTI lepiej przyspiesza i zapewnia więcej frajdy z jazdy zwłaszcza, gdy współpracuje z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Wersja taka nie była dostępna w poprzedniku, a za sprawą większej liczby niutonometrów (320 Nm, w 7-stopniowym DSG o 70 Nm mniej) jej silnik subiektywnie lepiej reaguje na mocne wciskanie pedału gazu. Producent zapewnia jednak, że Polo GTI niezależnie od rodzaju skrzyni dysponuje identycznymi osiągami.
Dużych zmian dokonano w podwoziu Volkswagena Polo. Oprócz nowego, bardziej bezpośredniego elektromechanicznego układu kierowniczego pojawiło się przeprojektowane zawieszenie, dostępne także w opcji ze zmienną twardością amortyzatorów. Aktywuje się ją wciskając przycisk Sport, jednocześnie zmieniając siłę wspomagania układu kierowniczego na bardziej sportową oraz polepszając reakcję i dźwięk silnika na bardziej rasowy.
Zmodernizowany Volkswagen Polo GTI dostępny będzie jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback. Na razie jedyną skrzynią w Polo GTI jest automat DSG, w przyszłym roku dostępna będzie także wersją z manualną, 6-biegową przekładnią. Za podstawową wersję trzydrzwiową wyposażoną w automatyczną skrzynię DSG trzeba będzie zapłacić 85 590 zł. Dopłata za dodatkową parę drzwi wynosi 1140 zł.
W przypadku jazdy na torze wyścigowym, można zmienić sposób działania systemu ESP (ESC). Krótkie wciśnięcie przycisku ESC wyłącza system ASR. Wciśnięcie przycisku przez dłużej niż 3 sekundy, aktywuje tryb ESC Sport. W tym przypadku przesuwa się w górę granica reakcji ESC, co pozwala na uzyskanie większej dynamiki przede wszystkim na torze wyścigowym. W połączeniu z nadal aktywną lektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS+ możliwa jest bardzo sportowa, szybka jazda.
1. Nowy, mocniejszy o 12 KM silnik o pojemności 1,8-litra.
2. Oprócz skrzyni DSG dostępna będzie również manualna przekładnia.
3. Typowe dla GTI osiągI; 0-100 km/h w 6,7s , prędkość maksymalna 236 km/h.
4. Opcjonalne zawieszenie Sport Select ze amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia.
5. Nowy układ kontroli trakcji i stabilności oraz zmodernizowana elekroniczna blokada mech. różnicowego.
6. Styl GTI: charakterystyczne zderzaki, osłona chłodnicy i reflektory z typowym, czerwonym paskiem, podkreślone progi, specjalny tylny spojler, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich.
7. Pierwszy Volkswagen Polo GTI z opcjonalnymi reflektorami głównymi LED.
8. Sportowa kierownica, zestaw wskaźników i fotele sportowe Top w stylu Golfa GTI.
- 6 airbagów
- ESP (ESC)- sportowe zawieszenie (obniżone o 15 mm w stosunku do słabszych modeli),