Logo
WiadomościAktualności24 lata polskiej motoryzacji – co się zmieniło od 2000 r.? 10 zaskakujących faktów

24 lata polskiej motoryzacji – co się zmieniło od 2000 r.? 10 zaskakujących faktów

  • Samochody, których produkcja dobiegała końca w 2000 r., dziś należą już do kategorii youngtimerów
  • Przez blisko 25 lat zmieniły się nie tylko samochody – drastycznym przeobrażeniom uległ też rynek motoryzacyjny w Polsce i na świecie
  • Szokująco zmienił się wzorzec nabywcy nowego samochodu – dziś to już głównie firmy
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

W 2000 r. – to niecałe 25 lat temu – z taśm fabryki w Bielsku-Białej zjeżdżał ostatni Fiat 126p, a w salonach telefonii komórkowej pojawiały się pierwsze egzemplarze kultowej Nokii 3310, jednego z pierwszych, naprawdę dobrych, użytecznych telefonów komórkowych stworzonych z myślą o masowym użytkowniku.

Fiat 126p zwany Maluchem przestał być produkowany, bo za sprawą zużycia sprzętu w fabryce jego jakość pozostawiała coraz więcej do życzenia, ale też dlatego, że malało już zainteresowanie tego rodzaju pojazdem. Marzeniem przeciętnego Polaka był już wówczas Fiat Punto czy choćby Skoda Felicia. Pomału zbliżał się też koniec produkcji Poloneza, który może i był ciut większy od np. Daewoo Lanosa, ale jednak dużo mniej nowoczesny… Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym w ciągu ostatniego ćwierćwiecza podsumował SAMAR, porównując 10 istotnych parametrów – wczoraj i dziś. Oto one:

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Udostępnij:
Autor Maciej Brzeziński
Pasjonat technologii, prywatnie także zapalony kolarz
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium