• Ponad 400 milionów euro wyda Volkswagen na rozbudowę zakładu w Poznaniu
  • Nowe powierzchnie produkcyjne i magazynowe zajmą ok. 60 tys. m2
  • Volkswagen przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji Caddy piątej generacji
  • Koncern szuka pracowników m.in. do działu odlewni, a także monterów, analityków, mechaników, referentów ds. logistyki, elektryków i automatyków

Zaledwie 2 miesiące temu Volkswagen świętował w Polsce wyprodukowanie dwumilionowego egzemplarza Caddy. Był to 7 miejscowy biały Caddy Maxi Trendline z silnikiem 1.4 TSI. Wówczas Dietmar Mnich, dyrektor zakładu złożył ważną deklarację - „Dzisiaj, w tym szczególnym dniu cała uwaga skupiona jest na pracownikach zakładu w Antoninku, w którym od ponad 15 lat nieprzerwanie produkowany jest VW Caddy – początkowo w III, obecnie w IV, a w niedalekiej przyszłości  w V generacji”.

Na piątą generację samochodu przyjdzie nam poczekać jeszcze kilkanaście miesięcy. Samochód pojawi się bowiem dopiero w 2020 roku. Zanim jednak to nastąpi, trzeba przygotować zakład do produkcji nowego modelu. Stąd spora inwestycja w Poznaniu.

Rozbudowa zakładu przyniesie zmiany na obecnie dostępnych mapach. Według planów jedna z ulic dostępnych dla ruchu publicznego stanie się docelowo wewnętrzną drogą zakładową. Wszystko po to, aby lepiej wykorzystać dostępną przestrzeń i komunikację pomiędzy poszczególnymi częściami fabryki.

Volkswagen Antoninek

W ramach nowej inwestycji Volkswagen wybuduje nową halę spawalni oraz dodatkowe budynki stanowiące tzw. zaplecze logistyczne. Wśród nich pojawią się miejsca na składowanie nowych części dostarczanych codziennie do poznańskiej fabryki.

Volkswagen nie zdradza jeszcze szczegółowych informacji na temat piątej generacji Caddy. Można jednak oczekiwać, że przy obecnej strategii elektryfikacji, także nowe Caddy otrzyma napęd elektryczny, a zasięg może sięgnąć nawet 600 km bez potrzeby doładowania.

Niewykluczone, że samochód będzie mocniej spokrewniony z kolejną generacją serii Transporter. Wszystko dzięki nowej wspólnej platformie dla modeli Sharan, Multivan i Caddy. Można zatem dalej liczyć na wersje z napędem na jedną lub dwie osie oraz silniki benzynowe, diesle oraz wersje hybrydowe i hybrydy plug-in.