Auto Świat Wiadomości Aktualności Kto kupił auto na prąd, temu... drogo wyszło. Policzyliśmy, ile samochody elektryczne tracą na wartości

Kto kupił auto na prąd, temu... drogo wyszło. Policzyliśmy, ile samochody elektryczne tracą na wartości

Kto trzy lata temu kupił sobie nowy samochód elektryczny i dziś chciałby go sprzedać, ze zdziwieniem odkrywa, jakim wyzwaniem jest uzyskanie "uczciwej" ceny. Utrata wartości w przypadku samochodów na prąd jest potężna, nawet jeśli przebieg pojazdu jest symboliczny, a jego stan idealny. Nagle na rynek trafiły setki samochodów poleasingowych, na które trudno jest znaleźć nabywcę. Z drugiej strony, jeśli ktoś chciałby jeździć na prądzie, tylko uważa, że go nie stać, powinien zajrzeć do ogłoszeń. Być może się myli, bo jak najbardziej go stać.

Jeśli trzy lata temu ktoś kupił używaną Teslę za 250 tys. zł, dziś sprzeda ją za mniej-więcej połowę tej kwoty. Auta elektryczne innych marek podobnie tracą na wartości
Jeśli trzy lata temu ktoś kupił używaną Teslę za 250 tys. zł, dziś sprzeda ją za mniej-więcej połowę tej kwoty. Auta elektryczne innych marek podobnie tracą na wartościPatpitchaya/Otomoto / Shutterstock
  • W ciągu niecałych trzech lat eksploatacji samochody elektryczne straciły połowę wartości lub więcej
  • Obliczenia specjalistów zajmujących się wyceną samochodów wskazują na to, że spadek wartości pojazdów na prąd nieco zwolni, ale wciąż będzie on bardzo wysoki
  • W ogłoszeniach jest mnóstwo samochodów elektrycznych z minimalnym przebiegiem i w dobrych cenach
  • Szczególnie atrakcyjne są obecnie ceny używanych miejskich elektryków, ale... jest drugie dno

Cennikowo Dacia Spring pana Michała 2,5 roku temu kosztowała 95 tys. 400 zł. Pan Michał przyjechał tym autem od nowości nieco ponad 44 tys. km i dziś wystawia ten samochód za kwotę 37 tys. zł. Okazuje się, że w dzisiejszych warunkach rynkowych jest to cena życzeniowa, więc właściciel zastanawia się, czy zostawić ten samochód w domu i jeździć nim do końca (bez względu na to, czyj koniec nastąpi wcześniej), czy dalej czekać na klienta, a może od razu jeszcze bardziej obniżyć cenę. Podobne rozterki mają i inni właściciele, często bardzo drogich w swoim czasie, samochodów na prąd. Okazało się, że kupno kilka lat temu samochodu z napędem elektrycznym okazało się bardzo kosztownym doświadczeniem.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji