Targi Tokyo Motor Show (organizowane przez Japońskie Towarzystwo Producentów Samochodów - Japan Automobile Manufacturers Association, Inc.) dla publiczności otwarte będą od soboty 27 października 2007 do niedzieli 11 listopada 2007. Japońska wystawa, której miejscem są hale wystawowe Makuhari Messe w tokijskiej dzielnicy Chiba, należy do pięciu największych światowych imprez motoryzacyjnych. W porównaniu do targów w Genewie, Paryżu, Frankfurcie oraz Detroit może się poszczycić największą liczbą zwiedzających. Przykładowo na ostatniej edycji targów, w 2005 roku, hale targowe odwiedziło ponad 1,5 mln osób.

Historia Tokyo Motor Show sięga 1954 roku, kiedy to odbyła się pierwsza edycja tej imprezy. Do 1973 roku odbywała się ona w cyklu corocznym, a od tego momentu kolejne edycje targów tokijskich odbywały się już co dwa lata. Kolejne zmiana formuły miała miejsce w 1999 roku, od kiedy to oddzielono samochody osobowe od pojazdów użytkowych. Te pierwsze miały swoją wystawę w kolejnych latach nieparzystych, zaś auta dostawcze w parzystych. Nie przetrwało to jednak zbyt długo. W 2005 roku ponownie połączono obie części. Tegoroczne targi są więc okazją do zaprezentowania zarówno aut osobowych, jak i motocykli oraz pojazdów dostawczych.

Organizatorzy zapowiadają, iż w tym roku swoje produkty zaprezentuje 241 wystawców z 11 państw. Poza wszystkimi halami wystawowymi, spora część wystawy odbędzie się także na zewnątrz. Łącznie przeznaczono na ten cel 44.587 m2, czyli o 11% więcej niż przed dwoma laty. Na targach zostanie zaprezentowanych aż 520 różnych pojazdów, w tym 71 światowych premier (37 aut osobowych, 5 użytkowych, 26 motocykli) oraz 97 premier japońskich. Pod tym względem targi tokijskie to również ścisła czołówka światowych wystaw motoryzacyjnych.

Czym wystawa w Tokio wyróżnia się na tle innych targów? Przede wszystkim olbrzymią liczbą najprzeróżniejszych nowinek technicznych. Liczba modeli prototypowych jest bez wątpienia największa właśnie w Tokio. I co ważne, spora część prezentowanych rozwiązań trafia w niedługim czasie do masowej produkcji.

Wprawdzie w Tokio prezentuje swoje nowości cały niemal motoryzacyjny świat, to jednak dominującą rolę odgrywają tu marki japońskie, które rodzimej publiczności szczególnie chcą się zaprezentować z jak najlepszej strony.

Toyota

Lider japońskiego, a niedługo zapewne także i w skali globalnej, rynku motoryzacyjnego zasypie zwiedzających ogromną liczbą aut koncepcyjnych. Oczywiście główną rolę odgrywać będzie technologia hybrydowa i model 1/X, który stanowi zapowiedź kolejnej już generacji lidera tego segmentu  rynku, czyli Priusa. W porównaniu do niego jest jednak aż o dwie trzecie lżejszy, co może oznaczać kolejne zmniejszenie poziomu zużycia paliwa.

Na stoisku Toyoty nie zabraknie jednak także prototypów aut miejskich (IQ, RiN, Hi-CT oraz i-Real), minivanu (FT-MV), auta o zacięciu sportowym (FT-HS) oraz limuzyny (Crown HV).

Honda

Najważniejszą nowością wystawy tokijskiej na stoisku Hondy będzie nowa generacja modelu Fit (w Europie znanego jako Jazz). W Japonii model trafi do sprzedaży zaraz po targach, Europejczycy będą musieli poczekać jeszcze rok na jego premierę.

Równie dużym zainteresowaniem powinien się cieszyć koncepcyjny CR-Z, w którym można się dopatrywać następcy legendarnego CRX-a. A jeśli chodzi o nowatorskie rozwiązania technologiczne, to na pierwszy plan wysuwa się model Puyo z kolejną generacją ogniw paliwowych.

Nissan

Stoisko Nissana to cztery pojazdy koncepcyjne oraz jedna niezwykle ekscytująca premiera. Spośród prototypów uwagę zapewne ponownie przykuje model Pivo, tym razem drugiej już generacji. To elektryczne auto ma jedną wyróżniającą cechę - obracającą się dookoła kabinę pasażerską. Pozostałe koncepty to Round Box, mały studyjny kabriolet, Intima - limuzyna z ekologicznym dieslem i wieloma nowatorskimi a funkcjonalnymi rozwiązaniami oraz dostawczy NV200.

Hitem Nissan powinna jednak okazać się bezapelacyjnie kolejna generacja sportowego modelu GT-R.

Mazda

Bez wątpienia zaineteresowanie zwiedzających w Tokio na stoisku Mazdy skierowane będzie w stronę nowego modelu Atenza (w Europie znanego jako Mazda6). Kolejny już raz Mazda zademonstruje swoją wizję auta przyszłości, tym razem koncept przybrał nazwę Taiki.

Mitsubishi

Mitsubishi w Tokio to w dużej mierze ekologiczne propozycje, choć nie zabraknie i sportowej dawki w postaci Lancera Evo X. Proekologiczne koncepty to w pierwszej kolejności elektryczny i-MieV Sport, który jest w stanie rozwinąć prędkość do 180 km/h. Pozostałe dwa auta koncepcyjne - Concept-ZT oraz SUV Concept-cX - bazują na niezwykle czystych oraz oszczędnych jednostkach wysokoprężnych.

Należący do Toyoty Lexus w Tokio wystąpi z jedną światową premierą w postaci prototypu SUV-a o nazwie LF-Xh. Oczywiście również i tu nie zabraknie napędu hybrydowego. Suzuki zaprezentuje m.in. ciekawy pojazd koncepcyjny X-Head, będący mieszanką pick-upa oraz mobilhome'a. Z kolei Subaru, obok oczekiwanej z wielką niecierpliwością Imprezy WRX STi, pokaże dwa prototypy - Exiga to siedmiomiejscowe kombi, zaś G4e jest elektrycznym autkiem mającym zasięgo do 200 km.