Poza Formułą Abarth rozgrywaną pod patronatem Aci - Csai Abarth i Pucharu Abarth 500 Selenia.  W swoim pierwszym sezonie Formuła Aci -  Csai Abarth osiągnęła wielki sukces w postaci licznego udziału bardzo młodych kierowców włoskich i zagranicznych, także dzięki niskim kosztom związanym z uczestnictwem w zawodach i doskonałej jakości samochodów. Na sezon 2011 przewidziano ułatwienia i szczególne warunki uczestnictwa, a to wszystko w celu dalszego wspierania już i tak licznego udziału młodych kierowców w obu seriach,  z nadzieją wyłonienia być może przyszłych samochodowych Mistrzów Świata. Należy tutaj podkreślić współpracę z Ferrari Driver Academy, która już w tym roku mogła cieszyć się z wprowadzenia własnego kierowcy (siedemnastoletni Brandon Maisona) do Formuły Aci - Csai Abarth. Mistrzostwa  Abarth oraz Puchar Abarth 500 będą w roku 2011organizowane we Włoszech, Europie i Ameryce, z jednakowym kalendarzem dla obu serii. Mistrzostwa Włoch wg Formuły Aci - Csai Abarth składać się będą z siedmiu  eliminacji,  każda po dwa wyścigi. Jedna z eliminacji  odbędzie się za granicą, na belgijskim torze Spa-Francorchamps. Natomiast w ramach Pucharu Abarth 500 odbędzie się sześć eliminacji, wszystkie równocześnie z Formułą Abarth, za wyjątkiem zawodów zagranicznych rozgrywanych na  arcytrudnym torze w Belgii.

Formuła Abarth European Series i Puchar Abarth 500 Europa rozegrane zostaną odpowiednio w ramach siedmiu i sześciu eliminacji przeprowadzonych na najważniejszych europejskich torach. Wielkim wydarzeniem roku 2011 jest "lądowanie" Formuły Abarth oraz Abarth 500 Assetto Corse w Ameryce, wraz ze zorganizowaniem Formuły Abarth Panam Series, która obejmie wyścigi w Meksyku, Gwatemali, Salwadorze, Kostaryce, Peru, Ekwadorze, Kolumbii i Dominikanie. Jeśli chodzi o Puchar Abarth 500, zostaną również zorganizowane dwa krajowe cykle mistrzostw: angielski,  rozegrany już w tym roku, oraz skandynawski, z zawodami w Szwecji i Danii. W rajdach kontynuowany będzie Puchar Abarth 500, którego bohaterem jest Abarth 500 homologowany w kategorii R3T. Mistrzostwa w roku 2011 obejmować będą sześć eliminacji wybranych w ramach kalendarza krajowego. Tak jak w tym roku, najważniejsze nagrody będą zarezerwowane dla najmłodszych kierowców.

Formuła Aci - Csai Abarth

Wyścigowy samochód wyposażony w turbodoładowany silnik 1400 cm3 Abarth, opracowany przez FPT, bardzo dobrze zaprezentował się w sezonie 2010, dlatego będzie też intensywnie wykorzystywany w roku 2011, w nowych międzynarodowych zawodach. Wyraźnie położony nacisk na kształcenie i rozwój został podkreślony przez wybór torów, na których zawodnicy będą rywalizować w 2011 roku. W Europie sezon rozpoczyna się 8 maja zawodami w Walencji w Hiszpanii, a kończy się 16 października na torze w Monzy, po  zawodach na torze w Misano Adriatico (5 czerwca), Nurburgring w Niemczech (3 lipca), Spa Francorchamps w Belgii ( 7 sierpnia), w Zeltweg w Austrii (27 sierpnia) i Mugello (2 października). Mistrzostwa Włoch rozpoczynają się 22 maja w Varano de' Melegari i kończą się w Monzy 16 października, po rozegraniu zawodów w Misano Adriatico (5 czerwca), Imoli (17 lipca), Spa-Francorchamps (7sierpnia), Vallelunga (18 września) i Mugello  (2 października). Aby ułatwić kierowcom uczestnictwo tak w mistrzostwach Włoch jak i w cyklu europejskim, cztery eliminacje będą posiadać podwójne zaszeregowanie:  Misano,  Spa,  Mugello i Monza.  W ten sposób kierowcy, którzy będą chcieli uczestniczyć w obu seriach, będą mogli to zrobić  występując ogółem w 10 eliminacjach.

Puchar  Abarth 500

W roku 2011 mistrzostwa już trzeci sezon związane będą z samochodem Abarth 500 Assetto Corse, który zaprezentował się z jak najlepszej strony. Zostanie rozegranych aż pięć serii, w których ten samochód będzie głównym bohaterem: Puchar Abarth 500 Europy, Włoch, Wielkiej Brytanii, Skandynawii i Ameryki Południowej (formuła Panam). Jeśli chodzi o włoskie i europejskie trofeum, w 2011 roku zostaną wprowadzone nowe, interesujące formuły uczestnictwa młodych kierowców, którzy będą mieli dostęp do wyścigów po atrakcyjnych cenach, dzięki współpracy ze sponsorami oraz z siecią autoryzowanych serwisów Abarth. Sporej ilości potencjalnych mistrzów stworzy to możliwość sprawdzenia się w zawodach o wysokim współczynniku rywalizacji. Tak jak w przypadku Formuły Abarth, także Pucharu Abarth 500 zaplanowano zawody w taki sposób, aby możliwe było jednoczesne uczestnictwo w seriach krajowych i kontynentalnych. Ten, kto chciałby wziąć udział jednocześnie w dwóch seriach, może to zrobić startując ogółem w dziewięciu eliminacjach.   Tak jak w poprzednich edycjach przewidziano cenne nagrody, zwłaszcza dla najmłodszych kierowców. W roku 2010 zwycięzca w klasyfikacji Under 18, Eric Scalvini, otrzymał w nagrodę wyścigowy samochód Formuły Aci-Csai Abarth, do wykorzystania w mistrzostwach w roku 2011. Puchar Abarth 500 spotkało się z uznaniem wśród najmłodszych kierowców, którzy mogą w nim startować już od 15 roku życia, po ukończeniu odpowiedniego kursu organizowanego przez Aci-Csai.

Poza granicami Włoch Abarth 500 Assetto Corse odnosi sukcesy, które umożliwiają zorganizowanie dalszych mistrzostw krajowych. Po sukcesie serii angielskiej, która będzie powtórzona także w roku 2011, przychodzi kolej na kraje skandynawskie, gdzie mistrzostwa zostaną rozegrane w ramach siedmiu eliminacji, z których każda z dwoma wyścigami, w okresie od 7 maja do 22 września.

Lądowanie w Ameryce

Wielką nowością sezonu 2011 dla stajni Skorpiona jest "lądowanie" Formuły Abarth oraz Abarth 500 Assetto Corse w Ameryce. Samochody będą miały okazję pokazać się na torze w ramach platformy Panam GP Series, w trakcie mistrzostw rozegranych podczas ośmiu eliminacji. Zainteresowanie dotyczące samochodów wyścigowych marki ze skorpionem w logo jest faktycznie bardzo duże w tym rejonie Ameryki, gdzie wyścigi samochodowe są bardzo popularne i przeżywają prawdziwy rozkwit. "Szkoleniowy" charakter Formuły Abarth, wraz z doskonałymi osiągami samochodu Abarth 500 Assetto Corse przyczynią się do rozwoju sportu samochodowego w tych krajach.

Puchar Abarth 500 Rally

W roku 2011 kontynuowane będą mistrzostwa, których bohaterami były rajdowe samochody Abarth 500 homologowane w klasie R3T, z silnikiem turbo o pojemności 1400 cm3. Puchar Abarth 500 Rally przewiduje w programie rozegranie sześciu eliminacji, wybranych  z kalendarza krajowego, oraz nagrody, które sprzyjają udziałowi najmłodszych kierowców.  W roku 2010 Giacomo Costenaro i Andrea Nucita mieli okazję, jako oficjalni kierowcy,  uczestniczyć  w zawodach za kierownicą Abarth Grande Punto S2000.