Auto Świat Wiadomości Aktualności Akcja serwisowa Toyoty i Lexusa. Ponad 19 tys. aut wymagających naprawy

Akcja serwisowa Toyoty i Lexusa. Ponad 19 tys. aut wymagających naprawy

Praktycznie cała gama Toyoty i Lexusa ma problem z jednym z układów, w które muszą być wyposażane nowe samochody. W związku z tym konieczne było rozpoczęcie akcji serwisowej. W Polsce dotyczy ona ponad 19 tys. aut.

Toyota logo
Toyota
Toyota logo

Zaskakuje skala problemu i łatwość, z jaką można go rozwiązać. Mowa o akcji serwisowej, którą przeprowadzi Toyota w pojazdach marek Toyota i Lexus. Pozornie błaha usterka może mieć wpływ na uzyskanie pomocy w krytycznej sytuacji.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Usterka obowiązkowego systemu umożliwiającego wezwanie pomocy

System automatycznego wzywania pomocy, tzw. eCall, od 1 kwietnia 2018 r. jest obowiązkowym elementem każdego nowego samochodu osobowego i dostawczego o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) do 3,5 t sprzedawanego w Unii Europejskiej. Celem wprowadzenia systemu eCall była chęć skrócenia czasu powiadamiania służb ratunkowych o wypadku.

I właśnie ten element zawiódł w tysiącach Toyot i Lexusów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) poinformował, że w przypadku zaistnienia usterki osoba znajdująca się w pojeździe nie dostaje ostrzeżenia, iż system nie może nawiązać połączenia alarmowego.

Naprawy wymaga łącznie 20 modeli Toyoty i Lexusa

W Polsce kampanią naprawczą objętych jest 19 tys. 291 samochodów. Są to egzemplarze wyprodukowane w RPA, Czechach, Francji, Japonii, Turcji, USA i Wielkiej Brytanii. Na liście znalazły się:

  • Aygo (okres produkcji: 27.09.2022-03.08.2023);
  • bZ4X (okres produkcji: 29.03.2022-04.07.2023);
  • Camry (okres produkcji: 19.05.2023-30.06.2023);
  • C-HR TMMT (okres produkcji: 05.01.2022-01.08.2023);
  • Corolla (okres produkcji: 09.10.2020-04.08.2023);
  • Corolla Cross (okres produkcji: 20.07.2022-04.07.2023);
  • ES (okres produkcji: 12.01.2023-26.06.2023);
  • Highlander (okres produkcji: 02.02.2023-12.06.2023);
  • Hilux (okres produkcji: 07.09.2021-05.06.2023);
  • LS 500/500H (okres produkcji: 10.02.2023-12.06.2023);
  • Mirai (okres produkcji: 26.01.2023-27.04.2023);
  • NX (okres produkcji: 16.11.2021-10.07.2023);
  • Prius/PHEV (okres produkcji: 15.03.2023-07.07.2023);
  • RAV4 (okres produkcji: 06.10.2022-18.07.2023);
  • RAV4 PHV (okres produkcji: 24.11.2022-07.07.2023);
  • RX (okres produkcji: 20.12.2022-03.07.2023);
  • RZ (okres produkcji: 02.02.2023-29.06.2023);
  • UX (okres produkcji: 09.09.2022-06.07.2023);
  • Yaris (okres produkcji: 14.06.2021-03.08.2023);
  • Yaris Cross (okres produkcji: 15.07.2021-28.07.2023).

Właściciele aut wymagających naprawy i tak mają powody do zadowolenia. Urządzenia telematyczne (DCM) zostaną zaktualizowane automatycznie przez SMS wysłany bezpośrednio do pojazdu. Nie ma potrzeby zgłaszania się do autoryzowanych stacji obsługi (ASO).

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków