Na razie jednak niewielu ubezpieczycieli oferują usługi tzw. truck assistance dla przewoźników drogowych, a jeszcze mniej dla posiadaczy ciężkich samochodów (o masie powyżej 3,5 tony).

Zakres assistance flotowego jest różny. Zależy od pojazdu, zadań jakie są nim realizowane oraz tego, czy pracownik porusza się autem tylko na terenie Polski, czy też wyjeżdża nim służbowo za granicę. Zazwyczaj zarządzający flotą przy wyborze określonego wariantu ubezpieczeniowego kieruje się możliwością skorzystania z samochodu zastępczego i maksymalnym okresem jego korzystania.

O ile oferta ubezpieczycieli dla właścicieli samochodów służbowych jest taka sama jak dla klientów indywidualnych, o tyle dla posiadaczy pojazdów ciężarowych jest znacznie mniejsza. Jak wyjaśnia Łukasz Błaszczak z Biura Rozwoju Produktów Komunikacyjnych Warta, jest to spowodowane większymi trudnościami w zorganizowaniu niektórych świadczeń, a sieć wyspecjalizowanych usługodawców (warsztaty, sprzęt - holowniki, dźwigi) zdecydowanie uboższa niż w przypadku pojazdów osobowych.

W ramach umowy Truck Assistance kierowca i jego zmiennik mogą najczęściej liczyć na pomoc w podróży (pojazd zastępczy) oraz pomoc informacyjną, techniczną (także holowanie) i medyczną.

Szybkie usunięcie awarii na drodze (o ile tylko jest to możliwe) lub holowanie wraz z naczepą gwarantowane w ubezpieczeniu, jest wyjątkowo ważne właśnie w przypadku assistance dla ciężarówek, gdzie kluczową kwestią jest terminowe dostarczenie ładunku.

W programach assistance istotne są warunki ubezpieczenia. To one określają, w których sytuacjach przysługuje nam auto zastępcze. Warto jednak pamiętać, że w każdym z zaistniałych zdarzeń, należy zwrócić uwagę na konieczną dokumentację i inne warunki drogowe. Ubezpieczyciele stosują też różne warunki określające miejsce odebrania pojazdu zastępczego, miejsce jego oddania oraz warunki jego użytkowania. Koniecznie trzeba więc uważnie czytać przygotowane dla nas warunki umowy.

Zdaniem Michała Krzyżanowskiego z Inter Partner Assistance Polska, wyróżnikiem ich oferty Truck Assistance jest jej uelastycznienie w odpowiedzi na potrzeby flot. Ubezpieczenie to można wykupić ze zniżką dla całej floty powyżej 20 pojazdów ciężarowych. Ochroną można objąć osobno pojazdy ciężarowe w rozbiciu na ciągniki siodłowe i naczepy/przyczepy jak i całe zestawy drogowe.

Oferta Warta Moto Assistance Trucks dostępna jest dla pojazdów ciężarowych, przyczep i naczep ciężarowych (wariant TRUCK) lub pojazdów ciężarowych, przyczep i naczep ciężarowych o masie całkowitej powyżej 3,5 tony, a także autobusów turystycznych z zastrzeżeniem, że okres eksploatacji takiego pojazdu nie może przekroczyć 9 lat (wariant TRUCK+). Zakres ochrony obejmuje pomoc w następstwie trzech rodzajów zdarzeń: awarii, wypadku i kradzieży pojazdu. Terytorialnie - dotyczy Polski i Europy (za wyjątkiem niektórych wysp).

Ubezpieczeniem PZU Auto Pomoc można objąć pojazdy, których na polskich drogach jest najwięcej, w przeważającej mierze są one też wykorzystywane we flotach. Są to: samochody osobowe, samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, mikrobusy, samochody i przyczepy kempingowe oraz przyczepy ciężarowe o ładowności do 2 ton. Jak informuje Agnieszka Rosa z Biura Prasowego PZU, ubezpieczeniem Auto Pomoc nie są obejmowane tzw. ciężkie pojazdy, np. autobusy, ciągniki rolnicze oraz samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.

Link 4 i Libert Direct kierują swoje oferty przede wszystkim do klientów indywidualnych i w związku z tym nie ubezpieczają flot ani samochodów ciężarowych.