Auto Świat Wiadomości Aktualności Aston Martin Vantage – wszystko po nowemu

Nic w tym dziwnego, przecież poprzednik był produkowany od 2005 roku. Następca nie jest już tak powściągliwy. Eleganckie, ponadczasowe nadwozie stało się krzykliwe, skierowane do młodszych klientów. Nowy Vantage z przodu przypomina Mazdę MX-5 skrzyżowaną z Teslą. Do gustu przypadła nam zwłaszcza tylna części samochodu, która wygląda wyśmienicie! Znacznie nowocześniejsze stało się wnętrze – kierowca i pasażer mają bardziej komfortowe warunki podróżowania. Wygodę poprawia także rozbudowany system informacyjno-rozrywkowy.

Aston Martin Vantage – nowy rozdział

Ocena wyglądu to jednak indywidualna sprawa każdego z nas, więc przejdźmy do konkretów. A jest o czym pisać. Pod maską dwudrzwiowego coupe znalazł się podwójnie turbodoładowany silnik 4.0 V8 konstrukcji Mercedesa-AMG, obecnego partnera technologicznego Astona Martina. Moc: 510 KM. Moment obrotowy: 685 Nm, generowany od 2000 obr./min. Pora na osiągi. Sprint 0-100 km/h trwa tylko 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 314 km/h.

Aston Martin Vantage
Aston Martin VantageAston Martin

Jednostka napędowa została umieszczona jak najniżej i maksymalnie cofnięta, by osiągnąć niski środek ciężkości pojazdu i perfekcyjne rozłożenie mas pomiędzy osiami (w stosunku 50:50). Ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów ZF znajduje się z tyłu, a napęd naturalnie przenoszony jest na tylne koła. Podwozie Vantage'a jest ewolucją aluminiowej struktury z nowego DB11, przy czym aż 70 proc. elementów konstrukcji jest nowych.

To pierwszy Aston Martin wyposażony w elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który w przeciwieństwie do konwencjonalnego LSD, w ciągu zaledwie kilku milisekund może przejść od trybu całkowicie otwartego do w pełni zablokowanego. Charakterem samochodu można sterować za pomocą trybów jazdy, mających wpływ na pracę silnika, skrzyni biegów, e-diff, systemu wektorowania momentu obrotowego, wspomagania kierownicy i adaptacyjnego zawieszenia. Z każdym krokiem Vantage staje się coraz zwinniejszy, ostrzejszy, głośniejszy i bardziej ekscytujący.

Aston Martin Vantage – kiedy na drogach?

Nowy Vantage to drugi model, po DB11, w ramach strategii rozwoju Astona Martina. Brytyjska marka starała się mocno oddzielić bardziej komfortowe Gran Turismo, jakim jest DB11, od sportowego charakteru modelu Vantage. To udało się w stu procentach. Vantage nowej generacji będzie kosztować na rynku niemieckim od niespełna 150 tys. euro. Dostawy do pierwszych klientów rozpoczną się w drugim kwartale 2018 roku.

Aston Martin Vantage
Aston Martin VantageAston Martin
Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków